تازه های سایت

کد مطلب: 39511
28. آبان 1398 - 8:36
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:
سد گرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: سد گرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اصحاب رسانه و خبرنگاران نهاوند به همراه نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی پروژه سد گرین بازدید کردند.

حسن بهرام نیا در این بازدید بابیان اینکه همه شهرستان‌های استان به‌جز نهاوند دارای یک یا دو سد هستند، گفت: در این راستا با توجه به ظرفیت بی‌بدیل شهرستان نهاوند در بحث آب و وجود ۱۳ سراب طبیعی پروژه سد گرین نهاوند که بنا به سیاست‌های قبلی دولت از چرخه اجرایی کشور خارج‌شده بود را سال گذشته به چرخه اجرایی بازگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه این سد با افق ۵۰ ساله جهت تأمین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی در دست‌ساخت است، گفت: حجم مخزن این سد ۲۲.۱ میلیون مترمکعب است که ۱۹.۱ میلیون مترمکعب مخصوص آب شرب شهرستان و۳ میلیون مترمکعب برای صنعت در نظر گرفته‌شده است.

نماینده مردم نهاوند بابیان اینکه ۴۵ میلیون مترمکعب از آب این سد مربوط به کشاورزان در طول سال است، گفت:اعتبار در نظر گرفته‌شده برای ساخت این سد ۲۳۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به استفاده از طرفت فاینانس داخلی و سرمایه گزاری سه عاملی، گفت: اگر زمانی دولت نتواند اعتبار موردنیاز ساخت سد را تأمین کند بخش خصوص در قالب ماده ۵۶ سرمایه‌گذاری می‌کند که این مهم هم برای تسریع در ساخت پیش بنی شده است.

بهرام نیا بابیان اینکه سد گرین نهاوند در اوج کار ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۳۵۰ نفر را دارد، گفت: بنا به گفته پیمانکار در حال حاضر سد گرین یا گاماسیاب نهاوند دارای پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی با هزینه کرد ۲۶ میلیارد تومانی است که قرار است در افق ۴ ساله به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر راه دسترسی جدید در محور نهاوند-نورآباد به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر برای تردد در این محور در دست احداث است.

دیدگاه شما