تازه های سایت

کد مطلب: 39463
24. آبان 1398 - 11:53
معاون فرماندار نهاوند گفت: با توجه به قرار گرفتن نهاوند در منطقه زلزله‌خیز ستاد بحران شهرستان باید همیشه آماده باشد که برای حفظ آمادگی لازم مانور مدیریت بحران شهرستان در آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ولی‌الله سیاوش در جلسهٔ مدیریت بحران شهرستان نهاوند که با محوریت اجرای مانور زلزله در مدارس این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات و اجرای مانور توسط ستاد بحران شهرستان نهاوند باهدف آمادگی و آموزش لازم به قشرهای مختلف انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مانورها باید دستگاه‌های مختلف خدمات رسان در عرصه عملیاتی میزان آمادگی خود را نشان دهند و آموزش‌های لازم به مردم داده شود تا در شرایط بحران مورداستفاده قرار بگیرد.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند افزود: شهرستان نهاوند ازجمله مناطق زلزله‌خیز کشور است به همین دلیل ستاد بحران باید همیشه آمادگی داشته باشد و یکی از گروه‌های هدف دانش آموزان هستند.

وی بیان کرد: آموزش به دانش آموزان باعث فراگیری آن‌ها می‌شود و کمک می‌کند در شرایط بحران خسارات کمتری متحمل شویم.

سیاوش گفت: آموزش‌های لازم جهت مقابله با بحران باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد و به همین دلیل به‌صورت سراسری در مدارس شهرستان مانور آمادگی در برابر زلزله اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: این مانور طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش ۶ آذرماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های شهرستان موظف هستند در این کار همکاری کنند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند افزود: اجرای مانور باید طبق دستورالعمل مدیریت بحران و با برنامه‌ریزی باشد تا هر دستگاه وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

وی عنوان کرد: وجود چندین گسل در اطراف شهرستان نهاوند ضرورت آمادگی و اجرای مانور و آموزش به مردم را بیش‌ازپیش به همه گوشزد می‌کند تا در خلال اجرای مانور به نقاط قوت و ضعف پی برده و درصدد رفع آن‌ها برآییم.

سیاوش در ادامه بابیان اینکه برگزاری این‌گونه جلسات باعث ایجاد آمادگی در بین عوامل ستاد مدیریت بحران می‌شود، اظهار داشت: سیل فروردین امسال در سطح شهرستان نمونه‌ای از این حوادث بود که با همکاری مدیریت شد.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند در پایان گفت: باوجود حجم سیل و خساراتی هم که به منازل و به‌خصوص زمین‌های کشاورزی وارد شد ولی با همکاری اعضای ستاد بحران و به‌ویژه مساعدت و کمک ارزشمند آحاد مردم باعث شد از این مشکل به‌خوبی عبور کنیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما