تازه های سایت

کد مطلب: 39442
22. آبان 1398 - 10:30
حضور ویلموتس کمتر از یک هفته قبل از بازی با عراق در تهران اتفاقی بی سابقه برای فوتبال ایران است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی به ایران آمد و تمرینات تیم ملی از روز یکشنبه زیر نظر او پیگیری شد. ایران بعد از باخت مقابل بحرین، روز پنجشنبه یک بازی حساس مقابل عراق در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین دارد. بازی‌ای که اگر با شکست تیم ملی همراه شود، کار را برای ملی‌پوشان ایران برای صعود به مرحله‌ی بعدی مقدماتی جام جهانی سخت می‌کند. دیر آمدن ویلموتس به ایران برای برپایی این اردو، فوتبال‌دوستان ایرانی را برای جدال با عراق نگران کرده است. در دوران کارلوس کی‌روش خیلی کم پیش می‌آمد که تیم ملی اینقدر دیر برای یک بازی مقدماتی جام جهانی زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرینات خود را آغاز کند. در این گزارش بررسی کرده‌ایم آیا در دوران کی‌روش هم مانند این روزها، تیم ملی کمتر از یک هفته برای بازی‌های حساس خود زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرین می‌کرد یا کی‌روش زودتر تمرینات تیم ملی را حداقل برای بازیکنان داخلی در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز می‌کرد. 

 

اردوی ایتالیا برای آغاز مرحله نهایی

ایران در مرحله‌ی پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه همگروه شده بود. ایران کارش را در این مرحله با بازی مقابل قطر در روز یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ آغاز می‌کرد. از روز بیست و دوم مردادماه اردوی آماده‌سازی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی و لژیونرهایی که در قطر بازی می‌کردند در تهران آغاز شد و ملی‌پوشان فوتبال ایران روز بیست و سوم مردادماه راهی ایتالیا شدند تا اردویی ۱۲ روزه در این کشور داشته باشند. کارلوس کی‌روش هم در ایتالیا به اردوی تیم ملی اضافه شد. تیم ملی روز پنجم شهریور ماه به ایران بازگشت تا در روز یازدهم شهریور پذیرای قطر در ورزشگاه آزادی باشد. ترکیب تیم ملی با حضور سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش و میلاد محمدی در روز نهم شهریور ماه در تمرینات کامل شد و شاگردان کی‌روش دو روز بعد موفق شدند با ۲ گل دقایق پایانی که توسط رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش به ثمر رسید، از سد قطر بگذرند. تیم ملی پنج روز بعد از برد مقابل قطر، در چین مقابل شاگردان مارچلو لیپی سرشناس با تساوی بدون گل متوقف شد.  

بیشتر بخوانید:

پیام ویلموتس در آستانه دیدار با عراق

اعتراف عراقی‌ها درمورد دیدار با ایران

بازهم اردوی خارجی برای آمادگی تیم ملی

تیم ملی حدود یکماه بعد از کسب ۴ امتیاز از دو بازی اول خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، باید به مصاف ازبکستان در تاشکند و کره جنوبی در تهران می‌رفت. کارلوس کی‌روش برای این دو بازی هم بازیکنان داخلی لیگ را به اردوی خارجی برد. اینبار اردوی تیم ملی در کشور ارمنستان برگزار شد. شاگردان کی‌روش از روز اول مهر ماه ۹ روز اردوی خود را در ایروان برگزار کردند. بعد از آمدن از ایروان، کی‌روش روز یازدهم مهرماه اسامی بازیکنان تیم ملی برای دو بازی حساس مقابل ازبکستان و کره جنوبی را اعلام کرد. تیم ملی در آن دو بازی موفق بود و با نتیجه مشابه یک بر صفر از سد ازبکستان و کره جنوبی گذشت تا به صدر جدول رده بندی گروه خود با ۱۰ امتیاز برسد.

 

یک بازی دوستانه قبل از جدال با سوریه

ایران بعد از کسب ۱۰ امتیاز از ۴ بازی اول خود در آخرین بازی دو رفت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی باید به مصاف سوریه می‌رفت. این بازی روز بیست و پنجم آبان ماه در مالزی برگزار می‌شد و تمرینات تیم ملی از روز دوشنبه هفدهم آبان ماه زیر نظر کی‌روش آغاز شد. تیم ملی بعد از یک روز تمرین در تهران راهی مالزی شد تا خود را برای جدال با سوریه آماده کند. ایران که یک هفته زودتر به مالزی برای بازی با سوریه رفته بود در این کشور یک بازی دوستانه هم مقابل گینه نو برگزار کرد که با پیروزی ۸ بر یک تیم ملی همراه شد. شاگردان کی‌روش که بعد از ۲ برد پیاپی مقابل سوریه متوقف شده بودند، مرحله‌ی رفت مقدماتی جام جهانی را با صدرنشینی به پایان رساندند. 

 

آغاز اردو یک هفته قبل از بازی با قطر

شاگردان کارلوس کی‌روش کار خود در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در نوروز سال ۱۳۹۶ آغاز کردند. تیم ملی سوم فروردین ماه در دوحه باید به مصاف قطر می‌رفت و روز هشتم فروردین ماه پذیرای چین بود. کی‌روش برای این دو بازی روز بیست و ششم اسفند ماه تمرینات تیم ملی را آغاز کرد. ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از دو روز تمرین در ایران روز بیست و نهم اسفند ماه ایران را به مقصد قطر ترک کردند. تیم ملی از دو بازی خود در نوروز ۶ امتیاز کسب کرد. شاگردان کی‌روش هر دو بازی را با نتایج مشابه یک بر صفر و با گلزنی مهدی طارمی به سود خود به پایان رساندند تا همچنان صدرنشین گروه خود بوده و در یکقدمی صعود به جام جهانی قرار داشته باشند. 

 

وقتی دومین اردوی خارجی لغو شد

با پایان لیگ، تیم ملی در ادامه راه خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روز بیست و دوم خردادماه سال ۱۳۹۶ باید به مصاف ازبکستان در ورزشگاه آزادی می‌رفت. شاگردان کارلوس کی‌روش اگر می‌توانستند در این بازی از سد ازبک‌ها بگذرند، دو هفته زودتر از پایان مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی، صعود خود به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را قطعی می‌کردند. تمرینات تیم ملی برای بازی با ازبکستان در هفته‌ی اول خردادماه آغاز شد و بازیکنان تیم ملی بعد از چند روز تمرین در تهران، روز پنجم خرداد ماه عازم اتریش شدند تا خود را برای بازی با ازبکستان آماده کنند. بعد از چند روز تمرین در اتریش که با ۱۱ بازیکن برگزار شده بود، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه، میلاد محمدی، علی کریمی، سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی خود را به سایر بازیکنان تیم ملی در اتریش اضافه کردند.

تیم ملی که قرار بود بعد از بازی دوستانه با مونته‌نگرو راهی دبی شود و دومین اردوی خود را برای بازی با ازبکستان در این شهر برپا کند، روز چهاردهم خرداد بعد از بازی در شهر پودوگوریسا پایتخت مونته‌نگرو و برتری ۲ بر یک مقابل این تیم، به جای سفر به دبی، راهی تهران شد تا تمرینات خود را در ایران ادامه دهد. پس از بازگشت تیم ملی فوتبال به تهران، بازیکنان یک روز را به استراحت و ریکاوری پرداختند و روز هفدهم خردادماه اولین جلسه تمرینی خود را در هتل برگزار کردند. در این تمرین مسعود شجاعی، سید جلال حسینی، وحید امیری، محمد انصاری و مهدی طارمی به سایر ملی‌پوشان اضافه شدند تا در فاصله‌ی کمتر از یک هفته تا بازی با ازبکستان تیم ملی با ترکیب کامل تمرین کند. شاگردان کارلوس کی‌روش در تیم ملی در نهایت با برتری ۲ بر صفر مقابل ازبکستان خیلی زود صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قطعی کردند.  

منبع: وب سایت برنامه نود

دیدگاه شما