تازه های سایت

کد مطلب: 39438
22. آبان 1398 - 10:16
پروژه پیاده راه کردن خیابان سعدی (قیصریه) نهاوند شروع‌شده است و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و مشکلات مردم و کسبه لازم است که روند اجرای طرح تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از مدت‌ها بحث و کارشناسی و بازدید مسئولان مختلف پروژه پیاده راه سازی خیابان قیصریه آغاز شد تا طرح جدید این خیابان نمایی زیبا به مرکز شهر نهاوند بدهد و باعث رونق این منطقه شود.

این پروژه در بین بایدها و نبایدهای اجرای طرح نهایتاً با انجام عملیات نقشه‌برداری و تسطیح خیابان و احداث کانال عملاً شروع شد تا پس از چند هفته از جمع‌آوری دست‌فروشان در این خیابان باهدف ساخت پیاده راه‌کار عملیاتی شود و بارقه امید در دل مردم منطقه ایجاد شود.

محمدحسین پور شهردار نهاوند در محل اجرای این طرح گفت: با همکاری با دستگاه‌ها مختلف شهرستان کار پیاده راه سازی خیابان قیصریه شروع‌شده است که این طرح برای مردم و بسیار خوب و زیبا اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: این خیابان که از شلوغ‌ترین خیابان‌های نهاوند است متأسفانه به علت عدم رعایت قانون توسط دست‌فروشان به مکانی نامناسب تبدیل‌شده بود که هر بار با اعتراض کسبه و شاغلین در این منطقه مواجه می‌شدیم.

پیاده راه کردن خیابان قیصریه موجب توسعه نهاوند می‌شود

شهردار نهاوند با اشاره به تصمیم مسئولان شهرستانی جهت ساماندهی این خیابان گفت: هرچند که این تصمیم ممکن است در کوتاه‌مدت باعث بروز مشکلاتی برای کسبه و شاغلین شود اما در درازمدت با اجرای طرح مبلمان شهری و تکمیل پیاده راه سازی به سبک خیابان‌های اکباتان و بوعلی موجب افزایش قیمت تجاری مغازه‌ها و افزایش درامد کسبه با حضور بیشتر گردشگران خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در کمک به اجرای طرح‌های شهری افزود: قرار است خطوط تاکسی و حمل‌ونقل از این خیابان به منطقه جدید یعنی دوخواهران منتقل شود.

حسین پور گفت: هم‌اکنون پروژه‌هایی ازجمله ساماندهی تپه تفریحی توریستی بام نهاوند و چهارباغ در سطح شهر فعال می‌باشند که امیدواریم با همدلی بین مسئولین و شهروندان در اجرای این پروژه‌ها شاهد افتتاح پروژه‌ها و تغییر در کهن شهر نهاوند در آینده نزدیک باشیم.

وی افزود: احداث کانال، تسطیح خیابان برای بهبود عبور و مرور و نقشه‌برداری از طرح انجام‌شده است و هم‌اکنون کار توسط شهرداری در حال انجام است.

 

فرماندار خواستار تسریع در پیاده راه سازی خیابان قیصریه شد

جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سالن شهرداری نهاوند به ریاست ناصری فرماندار نهاوند و با حضور مدیران استانی و شهرستانی با دستور کار تعیین تکلیف و ساماندهی پیاده راه خیابان قیصریه برگزار شد.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل‌نظر جهت اجرای پروژه مذکور طبق برنامه زمان‌بندی‌شده فرماندار نهاوند خواستار تسریع لازم در این خصوص شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این نشست گفت: این خیابان جهت انجام عملیات زیرساختی در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان باید تمام زیرساخت‌های لازم جهت پیاده راه کردن این خیابان را انجام دهند تا طرح انجام شود.

فرماندار نهاوند افزود: اعتبار فاز اول این طرح یک میلیارد تومان است.

ناصری با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سد معبر در گام نخست برای پیاده راه سازی در خیابان سعدی نهاوند گفت: رفع هر آنچه موجب کند شدن ترافیک شهری، نقض حقوق شهروندی و همچنین زوائد بصری در شهرستان باشد در دستور کار است چراکه مردم باید آرامش و امنیت را در خیابان‌ها بیش‌ازپیش احساس کنند.

وی افزود: برای سامان دادن به وضعیت خیابان سعدی دست‌فروشان به بازار روز نهاوند هدایت شدند تا کار تسریع شود و شهرداری نیز در این زمینه موظف است هر آنچه در توان دارد اجرا کند.

دستور تأمین اعتبار پروژه‌های شهرداری صادرشده است

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس نیز در این خصوص گفت: در دیدار با آقای پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، دستور تأمین اعتبار جهت بازآفرینی شهری و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری صادرشده است.

وی اظهار داشت: این دیدار در راستای تأمین اعتبار ویژه برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نهاوند مانند مسیل و خیابان قیصریه انجام‌شده است که خوشبختانه دستورات لازم جهت تخصیص اعتبار ویژه علاوه بر اعتبارات مصوب پیشین صادرشده است.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: خوشبختانه در حال حاضر عملیات اجرایی خیابان سعدی در حال انجام است اما با توجه به مطالبات مردم، بازاریان و کسبه این خیابان در راستای تسریع بخشیدن به روند اجرای طرح در این دیدار اعتبار موردنظر اختصاص داده شد.

شبکه برق خیابان قیصریه اصلاح و بهینه شد

رضا شیردره رئیس اداره برق نهاوند نیز در خصوص اقدامات این شرکت در خیابان قیصریه گفت: عملیات اصلاح و بهینه شبکه‌های توزیع برق خیابان قیصریه نهاوند به‌منظور پیاده راه سازی این خیابان اجرایی شده است

وی اظهار داشت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و در روزهای اخیر چراغ‌های روشنایی “ال ای دی ” خیابان قیصریه نیز نصب‌شده است.

شیردره افزود: در این خیابان تاکنون یک پست هوایی جابه‌جا و یک پست دیگر برکنار شده است و ۳۱ دستگاه چراغ گازی نصب‌شده است و اصلاح سطح مقطع شبکه‌های فشار ضعیف موجود و افزایش تعداد فیدرها نیز به اتمام رسیده است.

وی گفت: تعویض ۳۰ اصله پایه چوبی و بتونی ۹ متری و ۱۲ متری با پایه‌های بتونی گرد و احداث ۲۴۲۰ متر شبکه فشار ضعیف باهدف تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکین خیابان سعدی نیز انجام‌شده است.

رئیس اداره برق نهاوند اظهار داشت: برای خدمت به مردم این اقدامات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد و ازلحاظ شبکه برق مشکلی در این خیابان نداریم.

اعتبار یک میلیارد تومانی پیاده راه سازی قیصریه در سال جاری

عبدالعلی ملکی رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند نیز در مورد این طرح گفت: در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی در حال حاضر عملیات اجرایی دو پروژه شامل پیاده راه خیابان سعدی و ساماندهی مسیل شهر آغازشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح پیاده راه خیابان سعدی افزود: با توجه به اینکه اجرای این پیاده راه از مصوبات شرکت بازآفرینی شهری و لازم‌الاجراست باوجود مقاومت‌هایی که بر سر راه این طرح قرار داشت عملیات اجرایی آن رسماً از یک ماه پیش آغازشده است.

رئیس شورای شهر نهاوند گفت: تلاش بر این است تا زمانی که وضعیت هوا مساعد باشد بتوانیم فاز اول آن را که شامل کف‌سازی، جداره سازی، همسطح‌سازی پیاده‌رو با کف خیابان و اجرای تأسیسات زیربنایی در آن است اجرا کنیم.

ملکی در خصوص اعتبارات منظور شده برای عملیاتی کردن این طرح افزود: با توجه به اولویت‌بندی طرح‌های بازآفرینی شهر نهاوند از سوی شورای شهر مبلغ یک میلیارد تومان برای پیاده راه خیابان سعدی در بودجه سال ۹۸ شهرداری منظور شده که امیدواریم با آن بتوان فاز اول را به بهره‌برداری رساند.

وی در خصوص تأمین اعتبار موردنیاز طرح نیز گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری اقدامی مشترک بین شهرداری و ستاد بازآفرینی است طی بازدید از سوی هیئت‌مدیره این ستاد و ملاقات شهردار و شورای شهر با معاون وزیر مسکن، قول مساعد برای تأمین بخشی از بودجه آن داده‌شده است.

حرف مردم و لزوم تسریع در اجرای طرح پیاده راه خیابان قیصریه

برخی از شهروندان هم می‌گویند: هفته‌ها است که از کلید خوردن طرح تبدیل خیابان قیصریه به پیاده راه می‌گذرد که با در نظر گرفتن اینکه فصل کاری در شهر نهاوند با توجه به موقعیت آب و هوایی محدود است و اکنون تقریباً در انتهای این فصل کاری قرار داریم و مدت‌زمان چندانی تا شروع فصل بارندگی باقی نمانده تسریع در دنبال کردن اجرای طرح ضروری است.

مردم امیدوارند شورای شهر و شهرداری نهاوند با در نظر گرفتن این شرایط اجرای طرح را با سرعت بیشتری دنبال کنند و موجب رضایت مردم شوند.

برخی دیگر از شهروندان نیز از اساس با این طرح مشکل‌دارند و این‌گونه استدلال می‌کنند که: کارشناسی نبودن اجرای طرح و فراهم نبودن زیرساخت‌ها ازجمله پارکینگ، راه دسترسی مناسب و مسدود شدن تمامی کوچه راه‌های منتهی به این خیابان باعث نگرانی و دغدغه کسبه این خیابان شده و تأخیر امدادرسانی در صورت بروز بحران و حادثه و افت تجارت و کاهش رونق اقتصادی ازجمله مهم‌ترین دلایل نارضایتی کسبه این خیابان عنوان شد.

با این تفاسیر و با یک نگاه به وضعیت این خیابان و مقایسه آن با وضعیت آشفته آن در روزهای گذشته به‌خوبی می‌توان دریافت که اقدام شهرداری در ساماندهی آن کارشناسانه و پاسخ به یک خواست و مطالبه عمومی در جهت برقراری نظم شهری بوده است.

رفع مشکلات و آشفتگی ترافیکی و تسهیل در جابجایی شهروندانی که در این مسیر تردد می‌کنند، رفع سد معبر از پیاده‌رو و خیابان از سوی دست‌فروشان و تعدادی از مغازه‌داران که مشکلاتی عدیده‌ای در تردد شهروندان ایجاد کرده بود از دیگر نتایج مفید این طرح است.

همچنین با توجه به وضعیت قبلی این خیابان و فروش حیوانات، اجرای این طرح کمک به بهداشت عمومی و زیباسازی شهری، ساماندهی قانونمند دست‌فروشان در یک مکان خاص و ایمن جهت کسب‌وکار است و البته ضامن موفقیت در این کار حمایت شهروندان از طریق خرید از بازار روز جهت رونق گرفتن مکان در نظر گرفته‌شده برای دست‌فروشان است.

باوجوداین نظرهای موافق و مخالف ولی باید شهرداری عملیات عمرانی پیاده راه سازی خیابان قیصریه را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مشکلات شهروندان کم‌تر شود.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/س

دیدگاه شما