تازه های سایت

کد مطلب: 39427
21. آبان 1398 - 9:29
۵ اسانسی که در زیر بدان‌ها اشاره خواهد شد ممکن است به کاهش سرفه کمک نمایند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، برخی از اسانس‌ها (روغن های ضروری) ممکن است علائم سرفه یا سرماخوردگی را با آرام کردن گلو، مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب گلو، التیام بخشند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از یک اسپری بینی حاوی ترکیبی از اکالیپتوس، نعناع، پونه و عصاره رزماری می‌تواند درد گلو ، خس خس سینه و سایر علائم مربوط به سرفه را بهبود بخشد. لذا ما در این مقاله، شواهدی را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهد استفاده از پنج اسانس ذکر شده در ادامه برای درمان سرفه موثر هستند.

علاوه بر این، ما در مورد بهترین راه استفاده از این روغن‌ها، ریسک‌های استفاده از آن‌ها و اینکه در چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید صحبت خواهیم نمود.

۵ بهترین اسانس برای کاهش و یا درمان سرفه

علل زیادی برای سرفه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرماخوردگی، آنفولانزا یا عفونت سینه اشاره نمود.

روغن های ضروری ممکن است به تسکین گلو کمک کنند، التهاب را کاهش دهد و بلغم را برطرف نمایند و در نهایت باعث کاهش سرفه یا بهبود آن شوند.

جامعه پزشکی تمایل دارد که اسانس را به عنوان درمان جایگزین و مکمل و نه یک درمان پزشکی قطعی برای درمان سرفه در نظر بگیرد. لذا این اسنانس‌ها باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند، زیرا هیچ دستورالعمل تایید شده‌ای در مورد دوز یا میزان قدرت و تاثیر آن‌ها وجود ندارد.

 

با این حال، دستورالعمل‌هایی وجود دارد، که اگر فرد مبتلا به گلو درد از آن‌ها پیروی کند ممکن است علائم سرفه او بهبود یابند.

۵ اسانسی که در زیر بدان‌ها اشاره خواهد شد ممکن است به کاهش سرفه کمک نمایند.

    روغن اکالیپتوس

بسیاری از مردم ممکن است بدون دانستن مزایای این روغن از آن استفاده کنند. بوخورهای بدون نسخه و یا پمادهای قفسه سینه که به سرکوب سرفه کمک می‌کنند اغلب حاوی روغن اکالیپتوس یا ترکیبات اصلی این روغن یعنی، اکالیپتول یا سینئول هستند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی درمان‌های جایگزین نشان داد که اکالیپتول دارای اثر ضد میکروبی بسیار قوی است و ممکن است با باکتری‌هایی که باعث بیماری می‌شوند مبارزه کند. علاوه بر این، اکالیپتول ممکن است باعث کاهش التهاب، کاهش درد و کاهش تنش عضلانی شود که توسط سرماخوردگی و یا آنفولانزا ایجاد می‌گردد.

روغن اسانس اکالیپتوس را می‌توان به چندین روش برای آرام کردن سرفه استفاده نمود. شما می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده نماید:

    چند قطره روغن اکالیپتوس را به ۳۰ گرم روغن حامل اضافه نموده و ترکیب حاصل را بر روی قفسه سینه و گلوی خود بمالید.
    روغن اکالیپتوس را در آب جوش ریخته و محلول رقیق به دست آمده را به صورت بوخور استفاده نماید.
    پماد قفسه سینه حاوی روغن اوکالیپتوس را که برای فروش در دسترس است خریداری نماید.

    روغن رزماری

رزماری یک گیاهی معمولی است که در هر باغچه ای رشد می‌کند و مانند اکالیپتوس، حاوی ترکیب سینئول است. یک مطالعه منتشر شده در مجله Cough نشان داد که سینئول موجود در روغن رزماری ممکن است به از بین بردن مخاط و کاهش التهاب گلو کمک نماید.

    روغن نعناع

محصولات درمانی طبیعی برای مشکلات تنفسی معمولا حاوی این روغن نیز هستند. Menthol، عصاره نعناع است که هنگام استنشاق آن، یک احساس خنک کننده را در گلو ایجاد نموده و به کاهش گلو درد و درمان آن کمک می‌کند و لذا باغث کاهش سرفه می‌شود.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که وقتی یک فرد سالم از روغن نعناع استفاده کند، این روغن می‌تواند به آرام کردن نای و مجاری تنفسی، کمک نماید لذا این مطالعه توضیح می‌دهد که چرا این روغن می‌تواند باعث بهبود تنفس در افراد مبتلا به سرفه شود. اسانس نعناع می‌تواند به صورت‌های زیر مورد استفاده قرار گیرد.

    رقیق کردن اسانس نعناع با آب جوش و استنشاق بخار آن
    اضافه کردن روغن به یک دستگاه پخش کننده بخار
    استفاده از آن در ترکیب با روغن‌های موضعی به صورت پماد

توجه داشته باشبد که استفاده از اسانس نعناع برای کودکان زیر ۸ سال و یا افرادی که باردار هستند توصیه نمی‌شود.

    روغن پونه کوهی

اسانس پونه حاوی سطح بالایی از ترکیب قوی به نام کارواکرول است.

نویسندگان مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد دریافتند که کارواکرول یک عامل ضد میکروبی مفید است که می‌تواند با بسیاری از انواع میکروب‌ها مبارزه کند. بنابراین این روغن می‌تواند به درمان علایم ویروسی یا باکتریایی سرفه کمک نماید و باعث کاهش و یا درمان سرفه شود.

    روغن آویشن

اسانس آویشن نیز حاوی سطح بالایی از کارواکرول است. این اسانس ممکن است برای محافظت در برابر ویروس‌ها و باکتریها مفید باشد.

منبع: مجله سلامت

دیدگاه شما