تازه های سایت

کد مطلب: 39397
19. آبان 1398 - 8:51
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند:
پل تاریخی نهاوند مرمت شد+تصاویر
رئیس میراث فرهنگی نهاوند گفت: عملیات احیا و مرمت پل تاریخی نهاوند موسوم به “پیل لاغه ” بااعتبار ۳۳۰ میلیون تومان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان، رئیس میراث فرهنگی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: براثر شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه در فروردین‌ماه جاری بخشی از جداره، دستک‌ها و پایه‌های پل لاغه تخریب و آسیب دید.

وی بیان کرد: ابن پل در مسیر گردشگری منطقه دهبوره راه نهاوند قرار دارد و دارای ارزش و قدمت تاریخی است.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند افزود: به همین دلیل عملیات مرمت، احیا و استحکام این پل تاریخی در دستور کار قرار گرفت و توسط مسئولان پیگیری‌هایی انجام شد.

وی گفت: این پل تنها پل ارتباطی میان اهالی روستای دهبوره با شهر نهاوند بود که پس از بازدیدهای مختلف از همان روزهای ابتدایی سیل امسال موضوع مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

جانجان افزود: بخش تاریخی پل شامل؛ طاق و جدارهای داخلی و بیرونی پل توسط میراث فرهنگی بااعتبار ۳۰ میلیون تومان آجرچینی، بندکشی و بازسازی شد.

وی اظهار داشت: این مرمت با دقت انجام شد تا به زیبایی تاریخی و منظره این پل تاریخی آسیب وارد نشود.

وحید صفدری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند نیز که در این طرح با میراث فرهنگی همکاری می‌کرد نیز در این خصوص گفت: در رابطه با مرمت پایه و دستک‌های این پل ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جلوگیری از آسیب بیشتر و مرمت اساسی و آسفالت پل تخصیص یافت.

وی افزود: پی‌ریزی، دیواره چینی دستک‌ها و برچیدن جداره‌های فرسوده و تخریب‌شده ازجمله اقداماتی بود که در عملیات احیا و استحکام این بنای تاریخی انجام‌گرفته است.

صفدری در پایان گفت: انجام این طرح در مراحل پایانی است و طی چند روز آینده این منطقه آسفالت خواهد شد.

دیدگاه شما