تازه های سایت

کد مطلب: 39394
19. آبان 1398 - 8:46
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند از انجام بیش از ۱۶۰ هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  گرو،احد ترکمان اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۹۷۱ نفر معادل ۱۶ هزار و ۵۲۷ نفرساعت از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای شهرشتان نهاوند برخوردار شدند.

وی گفت: این آموزش‌ها در هشت مکان ثابت و سیار و مراکز دولتی با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم در مردم و به ویژه جوانان برگزار شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند با بیان اینکه این آموزش‌ها در ۶۲ دوره با محوریت اشتغالزایی و در راستای رونق تولید برگزار شده است افزود: از آنجا که یکی از اهداف عمده فنی و حرفه‌ای تربیت افراد متخصص و کارآزموده برای ایجاد اشتغال و بازار کار است.

وی به مراکز یاد شده و میزان آموزش‌های مهارتی مورد نظر اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها در بنگاه‌های اقتصادی به صورت ۱۴ دوره و شرکت ۱۷۵ نفر، در پادگا‌ن‌ها و پایگاه‌های نظامی سه دوره با شرکت ۴۱ نفر و در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها با ۶ دوره و شرکت ۹۱ نفر برگزار شد.

ترکمان ادامه داد: برگزاری ۲۲ دوره در مراکز ثابت و شعب با حضور ۳۹۰ نفر، یک دوره در مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی با حضور ۴۳ نفر، ۲۲ دوره آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با شرکت ۲۰۱ نفر و دو دوره آموزش سیار در مناطق شهری با شرکت ۳۰ نفر از دیگر دوره‌هایی بوده که طی مدت یاد شده در نهاوند اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که یکی از مشکلات فعلی جامعه ما بیکاری است که ریشه عمده آن نشات گرفته از فقر مهارتی و عدم نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در بین خانواده‌هاست به دنبال آن هستیم نیروهای متخصص را بر اساس نیازسنجی تربیت کرده و آنها را به سمت و سوی اشتغال هدایت کنیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کار و تولید و خط مشی تعیین شده در گام دوم انقلاب گفت: تدوین برنامه‌های ما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای هدفمند آموزش‌های مهارتی، تامین نیروی کار ماهر صنایع و بنگاه‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ اشتغال از طریق اشتغالزایی خواهد بود.

وی در پایان با تاکید مجدد بر لزوم توجه به آموزش‌های مهارتی گفت: رویکرد اصلی ما در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این است که آموزش‌ها به صورت هدفمند و اثربخش اجرا شود زیرا در شرایط فعلی اقتصاد کشور اگر بخواهیم به خودکفایی برسیم باید به مهارت‌آموزی و توسعه مهارتهای فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ 3140 /

دیدگاه شما