تازه های سایت

کد مطلب: 39327
13. آبان 1398 - 8:02
نتایجی که استقلال در ۶ دیدار اخیر خود در جام حذفی و لیگ برتر بدست آورده قطعا از حسن اعتمادی نشأت گرفته که کادر مدیریتی و البته طرفداران استقلال به سرمربی تیم داشتند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  آندره آ استراماچونی با رزومه ای سینوسی از بالاترین سطح در سری A ایتالیا تا بدترین نتایج در لیگ جمهوری چک وقتی به تهران رسید که استقلال دچار خزان زودرس در پایان فصل بهار شده و یکی یکی بازیکنانش را همچون برگ درخت از خود جدا شده می دید. طوری که در یک رکورد کم سابقه ۱۶ بازیکن این تیم از استقلال جدا شدند و استراماچونی ماند و حوض خالی‌اش!

سرمربی جدید استقلال، اما خم به ابرو نیاورد و حتی بدون اینکه حق انتخاب چندانی داشته باشد با آرش رضاوند، علی دشتی، میلاد باقری، عارف غلامی و سایرین بدنسازی اش را شروع کرد و در ادامه شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را از باشگاه درخواست کرد. موضوع بازیکنانی که او می خواست و باشگاه سراغ شان نرفت یا رفت و نتیجه نداد برای اهل فوتبال به شدت تکراری است!

*اما چه شد که استراماچونی توانست ۴ ماه پس از حضور در ایران کاری که ۸ سال بود هیچ مربی داخلی و خارجی در این تیم موفق به انجامش نشده بودند را به زیبایی هر چه تمامتر در صفحه تاریخ "حک" کند؟ بی گمان اخلاق حرفه ای!

چند درصد مربیانی ایرانی را سراغ دارید که تمرین یک روز قبل از اعزام تیم تحت امرشان به تبریز برای دیدار با تراکتور تعطیل شود و به دوستان رسانه ای شان تلفن نکنند تا بالا و پایین باشگاه را به باد انتقاد نگیرند؟ البته با دو هدف مشخص و تکراری؛اول اینکه اگر تیم باخت بگویند هشدار داده بودیم و دوم اینکه اگر یک تساوی گرفتند و حتی بردند آن را نشان لیاقت و توانایی های خود دانسته و همه امتیازات را برای خود بهره برداری کنند!

اما استراماچونی چه کرد؟ سکوت!

این ایتالیایی مغرور که خاطره شادی طرفداران "نراتزوری" را از فاصله ۲ متری صندلی های ورزشگاه "جوزپه مه آتزا" حس کرده بود بی تفاوت به حواشی با تمرکز روی تیم مصطفی پاشا تلاش کرد تا نقشه های شطرنج باز ترکیه ای را خنثی کرده و عوض گلو پاره کردن، تور دروازه حریفش را آماج ضربات مهاجمانش کند.

استراماچونی مربی بادانشی است، درست. در باشگاه بزرگی کار کرده و از مکتبی می آید که همین حالا گرانقیمت ترین و معتبرترین مربیان فوتبال را به جهان صادر می کند، باز هم درست. با همه نداری ها و آسیب دیدگی های بازیکنانش کنار آمد، این هم درست. اما آنچه در پس این ماجرا نباید فراموش شود استقامت و پایداری کادر مدیریتی و البته هواداران تیم بود که پای این مرد ۴۳ ساله ایستادگی کم نظیری نشان دادند.

استراماچونی اگر در دربی باخت ولی هرگز صدای ناخوشایندی از روی سکوها نشنید چون مردم دیدند که این ایتالیایی، استقلالی توانمند و زیبا ساخته ولی لباسش هنوز آماده نیست تا بر تن کند و به جنگ رقبا برود. چه بسا به گفته برخی کارشناسان اگر امروز استقلال و پرسپولیس رودرروی هم قرار می گرفتند نتیجه ای غیرعادی انتظار تیم گابریل کالدرون را می کشید! استقلال آن قدر خوب بازی می کند که تحسین بزرگان تیم رقیب سنتی همچون علی پروین را نیز در پی داشته است!

استقلال امروز نان اعتمادی را می خورد که پرسپولیس ۴ سال پیش درقبال برانکو انجام داد و ثمره اش را با ۳ قهرمانی متوالی در لیگ برتر دید. مدیران استقلال به رغم بسیاری از کم کاری ها در جذب و تمدید قرارداد بازیکنان، به کادر فنی کردند و حتی تحت تأثیر شعار حیاکن رها کن که بعد از گل چهارم استقلال به سایپا هم از دهان طرفداران تیم نمی افتاد باز هم استرا و استقلال را رها نکردند!

دیدگاه شما