تازه های سایت

کد مطلب: 39307
12. آبان 1398 - 9:20
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با شروع فصل بارش‌ها مطابق با سطح ابلاغی از سوی استان ۳۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند زیر کشت پاییزه قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت قرار گرفته است اظهار کرد: از مجموع اراضی قابل کشت که تا پایان آذرماه سال جاری زیر کشت گندم و جو می‌رود ۱۹ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به گندم است.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن مربوط به گندم آبی و مابقی دیم است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار هکتار گندم از آنها برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های مزروعی شامل ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آبی و ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار دیم به کشت جو اختصاص می‌یابد.

وی از آماده‌سازی زمین‌های مزروعی قبل از آغاز کشت پاییزه خبر داد و گفت: کشاورزان به منظور بهره‌وری بیشتر از مزارع نسبت به آماده‌سازی زمین‌های خود از اواخر شهریورماه اقدام کرده و از بذر اصلاح شده مناسب برای بالا بردن راندمان محصول استفاده کرده‌اند.

کمالی‌نژاد با توصیه به کشاورزان در خصوص رعایت بازه زمانی مشخص در هنگام کشت محصول گفت: به منظور ضد عفونی کردن محصولات کشاورزان کود و سم مناسب برای ارائه به آنها در سطح شهرستان وجود دارد و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه همه ساله به علت تغییرات ناگهانی هوا و یا دیگر بلایای طبیعی خساراتی به محصولات آنها وارد می‌شود بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود بیمه محصولات خود را جدی بگیرند تا بعدا دچار مشکل نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال بر اساس سطح ابلاغی کشت که از سوی استان برای این شهرستان در نظر گرفته شده در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۲۰ هکتار زمین بیشتر زیر کشت محصول گندم و جو قرار خواهد گرفت.

شهرستان نهاوند به علت آب و هوای مناسب بارندگی خوب و موقعیت جغرافیایی مطلوب یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان است که در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی مقام اول استان را داراست.

از عمده‌ترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی این شهرستان می‌توان به گندم، جو، ذرت، کلزا، آفتابگردان، گشنیز، چغندرقند، لوبیا، نخود، خیار، سیب، هلو و شلیل، انواع آلو، گردو گیلاس اشاره کرد.

در این شهرستان بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین قابل کشت به صورت دیم و آبی است که از این میزان حدود ۵۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

 

دیدگاه‌ها

در کشور که هیچ در استان همدان هم می گویند مردم نهاوند کشاورزهستند.ولی چه فایده ای داردوقتی برندمشخصی نداردوقابل ارائه نباشد.در این مورد گزارش تهیه کنید!

دیدگاه شما