تازه های سایت

کد مطلب: 39207
4. آبان 1398 - 12:07
مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: بیمه شدگان نهاوندی در شش ماه اول سال جاری، بیش از هفت میلیارد ریال دارو به صورت رایگان دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،علیرضا صفری اظهار کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در6 ماهه اول سال 98، نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 13 درصدی برخوردار بوده بطوریکه در مدت ذکر شده تعداد 60943هزار نفر به پزشک عمومی مراجعه نموده اند که نسبت به تعداد 54293 نفر مراجعه 6 ماهه اول سال 97 از افزایش 13 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: این تعداد بیمار 151771هزار قلم دارو به ارزش ریالی 7 میلیارد و 674 میلیون ریال از داروخانه این مرکز بصورت رایگان دریافت نموده اند که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که تعداد 136هزار و 325 قلم دارو به ارزش 5 میلیارد و 390 میلیون ریال دارو تحویل بیماران شده از رشد بیش از 42 درصدی برخوردار بوده است.

صفری گفت: ضمنا این که با راه اندازی پرونده الکترونیک بیماران مزمن این افراد بصورت ماهانه داروهای خود را بصورت کامل دریافت نموده اند از طرف دیگر تعداد 4696 نفر به آزمایشگاه مراجعه نموده اند که برای این افراد تعداد 22هزار و 395 مورد انواع آزمایش انجام شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 4851 مورد خدمت شامل ترمیم دندان، کشیدن، جرم گیری و سایر خدمات دندانپزشکی برای بیماران انجام پذیرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 11 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان ادامه داد: بحث دیگر ارائه خدمات در قسمت پاراکلینیک است در قسمت رادیولوژی تعداد دریافت کنندگان خدمت 2972  نفر بوده که ضمن افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل انواع خدمات گرافی شامل اندام و دندان بوده است، 7689 مورد انجام نوار قلب و سرم تراپی و غیره در بخش تزریقات انجام پذیرفته است.

صفری افزود: در حوزه ارائه خدمات مامایی تعداد 2600 نفر در این مدت از خدمات معاینه و درمان این بخش بهره مند بوده اند از دیگر اقدامات مثبت این مرکز همگام با سایر مراکز تامین اجتماعی کشور نظام ارجاع ایجاد بطوریکه بیماران نیاز مند دریافت خدمات تخصصصی به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستانهای آتیه همدان، دکتر غرضی ملایر و پلی کلینیک شهید شهبازی همدان ارجاع و برای آنان نوبت اخذ می شود.

وی تصریح کرد: این مرکز با نظر سنجی های منظم و در بازه های زمانی مختلف و اخذ پیشنهادات و  انتقادات بیماران سعی در بهبود و نیز کاهش میانگین زمان انتظار بیماران را دارد که بررسی های حاکی از افزایش رضایت مندی بیماران چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: کلیه معاینات متقاضیان قبل از استخدام، بررسی انواع استراحتهای پزشکی و تایید پروتز بیماران در این مرکز انجام تا از ارجاع مراجعین به سایر مراکز درمانی خارج از شهر و اتلاف وقت ایشان جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما