تازه های سایت

کد مطلب: 39197
4. آبان 1398 - 8:57
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند:
بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی در نهاوند معدوم شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از کشف و معدوم‌سازی بیش از 30 تن پنیر غیربهداشتی از ی واحد صنفی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در راستای حفظ امنیت و سلامت غذایی شهروندان نهاوندی مجموعه شبکه بهداشت شهرستان به‌صورت دوره‌ای و متناوب از واحدهای صنفی بررسی می‌کند.

وی اظهار داشت: این بازرسی‌ها از واحدهای تولید لبنی برای جلوگیری از عرضه لبنیات فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان نظارت بر مواد غذایی انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: دریکی از این بازرسی‌ها از یک واحد صنفی به نمونه‌ای از پنیر که نامنطبق با اصول بهداشتی بود مشکوک شدند و بررسی‌ها بیشتری انجام دادند.

وی گفت: پس از بررسی و نمونه‌برداری میکروبی و جواب آزمایشگاه مشخص شد که بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی در این واحد صنفی نگهداری می‌شود که غیرقابل‌مصرف است.

دارابی افزود: با هماهنگی با دستگاه قضایی برای این واحد صنفی پرونده تشکیل شد و به علت آلودگی میکروبی این 30 تن پنیر با دستور مقام قضایی معدوم‌سازی شد.

وی اظهار داشت: مجموعه شبکه بهداشت و درمان نهاوند سلامت مردم را خط قرمز خود می‌داند و در این راه با شدت با تخلفات برخورد می‌کند و از مردم نیز درخواست همکاری و کمک داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: از متصدیان تولید و عرضه مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی شهرستان درخواست می‌کنیم تا از عرضه هرگونه کالای بدون مشخصات و مجوز بهداشتی خودداری کنند.

وی افزود: بازرسان این شبکه از ابتدای سال تا امروز بهداشتی در بازدیدهای مختلف موفق شده‌اند ۲۱۰۰ بطری روغن سرخ‌کردنی، ۹۳ لیتر سرکه غیرمجاز، ۶۵۴ قلم لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق را جمع‌آوری و از بین ببرند.

دارابی در پایان گفت: با توجه به اهمیت سلامت مواد غذایی از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه موارد مشکوک را به ستاد شبکه بهداشت و درمان نهاوند اطلاع دهند تا بازرسان این شبکه سریعاً موارد را بررسی کنند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما