تازه های سایت

کد مطلب: 39088
24. مهر 1398 - 8:40
خدمت خالصانه و ناب جوانان نهاوندی در ایستگاه صلواتی سیدالشهدا این شهرستان جلوه‌های نابی از عشق و ارادت به ائمه اطهار را به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهرستان نهاوند همه‌ساله در موسم پرشور و اشتیاق اربعین حسینی میزبان هزاران زائر دلداده و عاشقی است که به عشق حرم یار از این شهرستان عبور کرده و خود را به مرزهای غربی کشور می‌رسانند.

این روزها شهرستان نهاوند حال و هوایی کربلایی دارد و هرکس به هر طریقی می‌تواند در راه خدمت به زائران اربعین حسینی قدم برمی‌دارد و تلاش می‌کند.

 

 

مردم شهرستان نهاوند امسال ۹ موکب را برای پذیرایی از زائران حرم امام حسین (ع) تدارک دیده‌اند که ۵ موکب در شهرستان نهاوند و ۳ موکب در کشور عراق و یک موکب نیز در مرز مهران به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

ایستگاه صلواتی سیدالشهدا در محل پارک کوثر نهاوند به‌عنوان اصلی‌ترین مکان تردد زائران روزانه میزبان بیش از ۱۱ هزار زائر است و در سه وعده و به‌صورت شبانه‌روزی با غذای گرم، صبحانه، چای و دم‌نوش و میوه از زائران پذیرایی می‌کند.

 

 

محل اسکان و استراحت و محل اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون در این موکب باعث شده است که خدمات‌دهی در این موکب لحظه‌ای قطع نشود.

حضور پرشور و شعور جوانان مؤمن و بسیجی نهاوند در این موکب جلوه‌ای ناب از عشق و ارادت به ائمه اطهار را بر همگان نمایان می‌کند.

 

 

نوجوان عاشورایی نهاوند در ایستگاه صلواتی سیدالشهدا همه کارهای خدمات‌رسانی و شست‌وشو و هر کار ممکن را با عشق انجام می‌دهند تا زائران با استراحتی در این مکان خود را رهسپار دیار کربلا کنند.

حضور فعال و کمک‌رسانی روحانیون شهرستان نهاوند در موکب سیدالشهدا این شهرستان در خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران در کنار پاسخ به سؤالات شرعی آن‌ها بخش قابل‌توجه دیگری از عشق و ارادت اقشار مختلف مردم به امام حسین (ع) است.

بانوان مؤمن و پاک‌دامن شهرستان نهاوند نیز در مسجد شهرک شهید حیدری که در کنار این موکب قرار دارد شبانه‌روز به تهیه غذا برای زوار اقدام می‌کنند.

 

 

در گوشه‌ای از  ایستگاه صلواتی سیدالشهدا نهاوند نیز مرد میان‌سالی بساط خود را پهن کرده و خالصانه و با عشق به‌صورت صلواتی غبار از کفش زائران می‌رباید.

در ایستگاه صلواتی قمر بنی‌هاشم شهر فیروزان نیز جمعیت فراوانی در حال پذیرایی هستند و جوانان این خطه نهاوند نیز با عشق و علاقه مشغول کار هستند.

 

 

در این موکب نوجوان ۱۲ ساله‌ای در حال جارو زدن است و جانباز جنگ تحمیلی نیز به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند تا نشان دهند همه شهرستان نهاوند حسینی هستند.

 

 

روزانه بیش از ۸ هزار زائر توسط خادمین ایستگاه صلواتی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) شهر فیروزان مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و پس از پذیرایی و استراحت به سمت استان کرمانشاه حرکت می‌کنند.

 

دیدگاه شما