تازه های سایت

کد مطلب: 39048
21. مهر 1398 - 8:49
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از آماده‌باش مراکز درمانی این شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته و فعالیت ۳ داروخانه جهت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و عبور خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) از شهرستان نهاوند کلیه مراکز درمانی شهرستان در آماده‌باش هستند.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند به دلیل تردد زائران به سمت استان کرمانشاه و مرزهای مهران و خسروی میزبان زائرانی از سراسر کشور است و ما نیز تلاش داریم در بخش بهداشت و درمان بیشتر خدمات را به آن‌ها ارائه دهیم.

دارابی افزود: کمیته درمان و بهداشت ستاد اربعین نهاوند با مسئولیت شبکه بهداشت نهاوند با برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان و ستاد داخلی خود آمادگی لازم برای پذیرش زائران و ارائه خدمات درمانی را دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: کادر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و کارشناسان بهداشت و سلامت محیط و تغذیه مرکز بهداشت در مسیرهای راهپیمایی و ایستگاه‌های صلواتی بر تغذیه، آب و کنترل بیماری‌ها نظارت دارند.

وی اظهار داشت: این کارشناسان آخرین مراقبت‌های بهداشت فردی، محیطی و راه‌های مهار بیماری‌های واگیر را به زائران آموزش می‌دهند.

دارابی افزود: آماده‌باش کامل فوریت‌های پزشکی و استقرار کامل ۲ تیم از فوریت‌های پزشکی در موکب میدان سیدالشهدای نهاوند و موکب شهر فیروزان برای خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی و اعزام در مواقع ضروری انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: آماده‌باش کامل بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله علیمرادیان خصوصاً اورژانس هر دو بیمارستان و ارائه ویزیت رایگان به زائرانی که خارج از شهرستان دچار بیماری یا حوادث می‌شوند برای این ایام برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اظهار داشت: مراکز خدمات جامع سلامت شهر فیروزان به‌صورت شبانه‌روزی و درمانگاه‌های روستاهای “گوشه ” و “سعدوقاص ” که در مسیر عبور زائران هستند به‌صورت اداری و درمانگاه پارس و سلامت به‌صورت شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی به زائرین در حالت آماده‌باش هستند.

دارابی افزود: ۳ داروخانه به‌صورت شبانه‌روزی در شهر نهاوند و یک داروخانه در شهر فیروزان و یک داروخانه پشتیبان در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به زائرانی که از شهرستان نهاوند عبور می‌کنند ارائه دهیم و قدم کوچکی در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما