تازه های سایت

کد مطلب: 39026
19. مهر 1398 - 14:30
‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: روزانه 4 هزار نفر در موکب‌های نهاوند پذیرایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی به طور متوسط روزانه 4 هزار نفر از زائران عتبات عالیات که از این محور به سمت عراق عزیمت می‌کنند در موکب‌های نهاوند پذیرایی می‌شوند.

وی افزود: شهرستان نهاوند یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران از استان‌های قم، مرکزی و اصفهان است که روزانه هزاران نفر از آن عازم عتبات عالیات می‌شود.

‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند افزود: امسال سه موکب در شهرهای نهاوند، فیروزان و کارخانه آرد نهاوند در کیلومتر 20 جاده نهاوند برپا شده که به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران است.

وی افزود: این موکب‌ از امروز در شهر نهاوند فعالیت خود را آغاز کرده و شب گذشته نزدیک به 150 زائر را اسکان و غذا داده است.

اسدپور اضافه کرد: به منظور خدمات‌رسانی به زائران تمهیدات لازم برای پخت روزانه 2 هزار پرس غذا در موکب سیدالشهدای نهاوند فراهم شده که علاوه بر آن میان‌وعده و چای و میوه نیز داده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در موکب‌های کارخانه آرد نهاوند و شهر فیروزان نیز ظرفیت لازم برای پخت و ارائه روزانه 2 هزار پرس غذا فراهم آمده است.

‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند از امکان اسکان زائران عبوری از نهاوند خبر داد و افزود: به منظور اسکان زائران امکانات لازم در زینبیه کوی شهید حیدری مهیا شده و این مکان ظرفیت پذیرش 500 زائر برادر و خواهر را دارد.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائرین درخواست مجوز برای برپایی یک موکب دیگر در سه‌راهی دهفول داده شده که بر این اساس تعداد موکب‌های مستقر در نهاوند به چهار مورد افزایش خواهد یافت.

اسدپور در پایان با بیان اینکه امکانات لازم این موکب‌ها عمدتا از طریق کمک ها و نذورات مردمی و بخشی نیز از محل موقوفات تامین می‌شود از مردم خواست به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائرین نذورات خود را به این موکب‌ها تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما