تازه های سایت

کد مطلب: 38975
15. مهر 1398 - 9:02
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
برداشت 10 هزار تن گردو در نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال از ۳۵۰۰ هکتار باغ گردوی شهرستان 10 هزار تن گردو برداشت و روانه بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در شهرستان نهاوند 4 هزار هکتار باغ گردو وجود دارد که از این مقدار ۳۵۰۰ هکتار مثمر است.

وی اظهار داشت: برداشت محصول گردو حدود یک ماه است که از باغات نهاوند آغازشده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با تلاش کشاورزان نهاوندی امسال 10 هزار تن گردوی خشک از باغات نهاوند برداشت می‌شود و روانه بازار می‌شود.

وی بیان داشت: به غلت کیفیت بالای گردوی شهرستان نهاوند بیشتر این محصول به شهرها و استان‌های اطراف ارسال می‌شود و با توجه به قیمت مناسب سودآوری خوبی برای کشاورزان دارد.

کمالی نژاد گفت: برای تولید بیشتر و باکیفیت‌تر محصولات اقداماتی در سطح شهرستان انجام‌شده است که اثربخش بوده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: برداشت گردو در این شهرستان به‌صورت دستی که کاری پرزحمت است و همچنین به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح نژاد، سرشاخه کاری و مبارزه با افت کرم خراط گردو باعث افزایش مقدار و کیفیت محصول شده و مورد استقبال کشاورزان قرارگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: سال گذشته و امسال تعداد ۴۵۰۰ اصله درخت گردو با استفاده از درختان پربار پیوند زده‌شده‌اند که باعث افزایش تولید محصول می‌شود.

وی گفت: گردوی نهاوند علاوه بر مصرف شهرستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما