تازه های سایت

کد مطلب: 38909
9. مهر 1398 - 13:51
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی که از شهرستان نهاوند عبور می‌کنند اقدامات خوبی انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در کمیته بهداشت و درمان شهرستان نهاوند که ویژه اربعین حسینی برگزار شد گفت: اربعین حسینی بزرگ‌ترین تجمع معنوی بشری است که عظمت و اقتدار اسلام را به نمایش می‌گذارد به همین دلیل وظیفه ما فراهم کردن شرایط مناسب برای این همایش عظیم است.

وی اظهار داشت: هرساله با نزدیک شدن به مراسم میلیونی اربعین حسینی حجم تردد زائران از شهرستان نهاوند افزایش پیدا می‌کند که به این دلیل باید تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: شهرستان نهاوند به‌عنوان میزبان زائران اربعین حسینی در سال‌های اخیر، توانسته شایستگی خود را در عرصه خدمتگزاری به زائران نشان دهد.

وی بیان کرد: امسال نیز قطعاً با آمادگی بیشتر و تدارکات بهتر و ارائه برنامه‌های مناسب و قابل‌اجرا در کنار تجربیات سال‌های گذشته؛ بهترین خدمات‌رسانی را ارائه خواهیم داد.

دارابی گفت: جلسات کمیته بهداشت و درمان فرصتی است که در آن‌ها چالش‌ها، مشکلات و راهکارهایی برای رفع آنان در جهت تسهیل در ارائه خدمات به زائران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام اربعین دو بیمارستان شهید قدوسی و آیت‌الله علیمرادیان و درمانگاه‌های سطح شهر آمادگی لازم برای پذیرش بیماران رادارند و بیمارستان شهید قدوسی در مسیر عبور زائران به سمت کرمانشاه در آماده‌باش خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: فوریت‌های پزشکی شهرستان و داروخانه‌ها هم در این فعال خواهند بود و برای شبانه‌روز داروخانه‌ها نوبت‌بندی خواهند شد.

وی به اقدامات و برنامه‌های پیشرو در ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم مراجعات برای خدمات‌رسانی نیازمند توجه بیشتر مسئولین شهرستان به بهداشت و سلامت زائرین هستیم.

دارابی گفت: با توجه به برپایی موکب‌ها در شهرستان نهاوند یکی دیگر از وظایف این دستگاه نظارت بر پخت‌وپز و سرکشی از این موکب‌ها برای تأمین سلامت زائران است.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از نیازمندی‌ها، خدمات، برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمانی نهادها مرتبط را به دست آوردیم که پس از بحث و تبادل‌نظر، ارزیابی و بررسی می‌شوند و برای اجرا در ایام تردد زائران اربعین حسینی، به‌عنوان مصوبه مورد تصویب قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در پایان گفت: جهت ارائه خدمات به زائرین گرامی بخش دوم اورژانس بستری بیمارستان شهید قدوسی به‌زودی با ۱۲ تخت آماده می‌شود و همانند بخش اول که با ۱۰ تخت فعال است به خدمت‌رسانی به زائران خواهد پرداخت.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما