تازه های سایت

کد مطلب: 38780
29. شهريور 1398 - 12:45
فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم از برگزاری همایش «زنان مقاوم» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن مرادی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به ایثارگری‌های رزمندگان و زنده نگاه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس یکصد برنامه فرهنگی در سطوح مختلف بسیج و سپاه در نهاوند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های بسیج، مدارس و 30 رده قشری برگزار می‌شود گفت: یکی از برنامه‌های هفته مقدس رژه خودرویی و اجرای صبحگاه مشترک با حضور ناجا و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت ادارات است.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید «زنگ مقاومت» در تمام مدارس نواخته می‌شود و برنامه ویژه‌ای نیز با حضور مسوولان شهرستان در یکی از مدارس هدف برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش ائمه جمعه و روحانیون، سرکشی از اردوهای جهادی، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم، افتتاح چندین پایگاه مقاومت، همایش زنان مقاوم، غبارروبی قبور شهدا، برگزاری نمایشگاه و یادواره شهدای دانش‌آموز خواهر را از عمده‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

مرادی در ادامه به اقدامات نیکوکارانه خیرین در آستانه هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های این هفته با عنوان «یک کاسب، یک دانش‌آموز» به منظور تهیه ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند است که بر اساس آن این افراد به بازاریان خیر معرفی می‌شوند و لوازم‌التحریر یا لباس دریافت می‌کنند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس را همایش بازنشستگان و پیشکسوتان و تجلیل از سرداران دوران دفاع مقدس شهرستان دانست که با حضور یکی از فرماندهان رده‌های سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند در ادامه به تشریح برخی از فعالیت‌های سپاه پرداخت و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های کم‌برخوردار ساخت 25 واحد مسکونی مربوط به خانواده‌های زیر پوشش که در اثر سیل آسیب دیده بودند بر عهده سپاه گذاشته شد.

وی ادامه داد: 20 واحد از آنها در حال اجراست و علاوه بر این طی مدت یاد شده 19 واحد مسکونی نیز مرمت و تعمیر شده‌اند.

مرادی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: از ابتدای سال تاکنون 225 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی با هدف خودکفایی خانواده‌های نیازمند پرداخت شده که در این زمینه تهیه پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی از سوی خانواده‌های نیازمند دنبال می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون 15 یادواره برگزار شده است

وی از برگزاری یادواره‌های شهدا با عنوان «برنامه‌های روشنگری» یاد کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 15 یادواره در سطح شهرستان برگزار شده است.

فرمانده سپاه نهاوند در ادامه به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: دوران دفاع مقدس از دید کارشناسان نظامی و تحلیلگران یکی از ابزارهای اصلی تداوم انقلاب اسلامی است.

وی به تشریح فرهنگ مقاومت به عنوان یک ایدئولوژی برخاسته از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب هر جا مقاومت کردیم آثار و ثمرات شیرین آن را لمس کرده‌ایم.

مرادی نقش رسانه‌ها در تبیین گام دوم انقلاب را مهم عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها به عنوان سربازان جنگ نرم در پیاده‌سازی این بیانیه نقش مهمی دارند و می‌توانند در مقابله با تهدیدات، جلوگیری از تفرقه‌افکنی، ایجاد وحدت بین مردم و مسوولان، بیان نقاط مثبت نظام و تبیین حیله‌های دشمن نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما