تازه های سایت

کد مطلب: 38688
23. شهريور 1398 - 8:05
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: هفته دولت امسال سه پروژه با 3 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که در مجموع در زمینه زیرساخت‌های سلامت تاکنون 50 هزار متر مربع فضای بهداشتی در این شهرستان احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شبکه بهداشت نهاوند طی چند سال گذشته ترسیم نقشه سلامت شهرستان بوده است.

وی گفت: 36 طرح بهداشتی از ابتدای سال 95 با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده بود که تعداد زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از فعال بودن 9 پروژه بهداشتی در حال احداث خبر داد و افزود: در حال حاضر از مجموع پروژه‌های کلنگ‌زنی شده 9 طرح بهداشتی در شهرستان فعال است.

وی گفت: پنج طرح بیش از 98 درصد و دو طرح بین 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات اجرایی دو طرح دیگر نیز به تازگی آغاز شده است.

دارابی بیان کرد: هفته دولت امسال سه پروژه با 3 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که در مجموع در زمینه زیرساخت‌های سلامت تاکنون 50 هزار متر مربع فضای بهداشتی در این شهرستان احداث شده است.

وی از جذب اعتبارات لازم برای خرید تجهیرات پزشکی خبر داد و افزود: امسال با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی نزدیک به 2 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جراحی عمومی، مغز و اعصاب و ارتوپدی از وزارت بهداشت جذب شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در راستای تامین تجهیزات پزشکی، یک دستگاه MRI که از تجهیزات ضروری و مورد نیاز شهرستان بود با پیگیری نماینده مردم در این شهرستان دریافت شده است.

وی از ارائه خدمات درمانی به مراجعین در مراکز جامع سلامت خبر داد و افزود: در حال حاضر 15 مرکز جامع خدمات سلامت و دو مرکز شبانه‌روزی در نقاط شهری و روستایی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

دارابی افزود: علاوه بر این در سایر روستاها نیز خدمات بهداشتی از طریق 87 خانه بهداشت و سه پایگاه سلامت به مردم ارائه می‌شود.

وی وجود 43 پزشک متخصص در شهرستان را یکی از فرصت‌های بی‌نظیر بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: 43 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف جذب شد که در کلینیک تخصصی و بیمارستان‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند به طوری که سالانه 40 هزار نفر از خدمات کلینیک تخصصی این شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در پایان از انجام عمل جراحی تخصصی در بیمارستان شهید قدوسی خبر داد و گفت: با توجه به وجود پزشکان متخصص در حال حاضر در بیمارستان شهیدقدوسی جراحی مغز و اعصاب صورت می‌گیرد که در نوع خود بی‌سابقه است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما