تازه های سایت

کد مطلب: 38687
23. شهريور 1398 - 8:03
امام‌جمعه نهاوند گفت: مقاومت ایران، عراق و یمن از ثمرات عاشورای حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران نهاوند، اظهار کرد: فردی به امام زین‌العابدین عرضه داشت چرا آن‌قدر خودت را اذیت می‌کنی و نماز و گریه می‌کنید مگر شما از نوادگان پیامبر نیستید؟ ایشان فرمودند رها کن این سخنان را که من از چه پدر و مادری هستم خدا بهشت را برای کسی خلق کرده که مطیع باتقوا و باشد و کار نیک‌انجام دهد ولو اینکه برده سیاه‌پوست آفریقایی باشد و جهنم را برای کسی خلق کرده که معصیت‌کار باشد ولو اینکه سیدی از خاندان پیامبر باشد.

وی با تأکید بر اینکه نجات‌دهنده ما اعمال ماست، گفت: خود و شمارا به تقوا توصیه می‌کنم اگر حریف حوای نفس خود شدیم و اعمال نیک‌انجام دادیم بدانیم اهل نجاتیم در غیر این صورت جز خسران چیزی شامل حالمان نمی‌شود.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه اولویت در دین انجام واجبات، نماز؛ روزه حجاب است، گفت: اگر انسان فرایض واجب را انجام دهد بقیه اعمال قبول است اگرنه هیچ اقدامی از ما پذیرفته نیست.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره)اظهار کرد: ایشان فرمودند مقصد اصلی عقیده و جهاد درراه عقیده است، چراکه انسان برای همین مهم خلق‌شده است لذا اگر انسان معتقد به اسلام و راه اهل‌بیت است تلاش در این راه هدف و اصل زندگی‌اش باید باشد.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که اسلام با عاشورا و امام حسین(ع) زنده است، گفت: امام راحل نیز این مهم را به تعبیری دیگر فرمودند؛ امام حسین اسلام را نجات دادند.

وی اظهار کرد: پیام عاشورای حسینی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم است، امام حسین(ع) برای دنیاطلبی قیام نکرد، ایشان برای مقابله با ظلم و ظالمین زمان تاآخرین‌نفس و آخرین نفر مقاومت کرد انشالله که مردم این مهم را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

امام‌جمعه نهاوند تأکید کرد: درس عاشورا موجب پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم آن تا به امروز و مقاومت در خاورمیانه و غرب آسیا شده است.

وی بابیان اینکه  امروز همه ما وظیفه‌داریم به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا توجه کنیم، گفت: این عزاداری‌ها خوب است اما این‌ها ظواهر قضیه است باید بدانیم و بفهمیم که چه شد و چرا مسلمانان اهل‌بیت پیامبر امام حسین را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام مغیثی، تصریح کرد: امام سجاد فرمودند ریشه به وجود آمدن عاشورا حب دنیا بود و امروز هم‌ریشه تمامی مفاسد جامعه ما حب دنیا یا همان دنیاطلبی است.

وی ادامه داد: فتنه‌گرانی که مملکت را به آشوب کشیدند حب دنیا داشتند و امروز هم افرادی که درزمینهٔ های سیاسی اجتماعی و اقتصادی در تلاش برای برهم زدن جامعه برای اهداف خود هستند حب دنیادارند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه مقاومت ایران، عراق و یمن از ثمرات عاشورای حسینی است، گفت: در سال‌های گذشته سید حسن نصرالله فریاد لبیک یا حسین را در مقابله با دشمن را جهانی کرد و امسال این شعار را خطاب به مقام معظم رهبری فرمودند که‌ای حسین زمان ما شمارا تنها نمی‌گذاریم.

وی بابیان اینکه اگر امروز اسرائیل ایران را تهدید می‌کند حزب‌الله پاسخ آن را می‌دهد، گفت: سربازان ایران اسلامی و مقاومت اسلامی در مرزهای اسرائیل مستقر هستند.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه به برکت ولایت‌فقیه فریاد مقاومت در اقصی نقاط دنیا شنونده دارد، گفت: در عوض امروز امریکا یک چهره منفور و غیرقابل‌اعتماد در دنیا است./مهر

دیدگاه شما