تازه های سایت

کد مطلب: 38581
14. شهريور 1398 - 8:57
مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: هم‌زمان با سراسر کشور مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلا شهرستان نهاوند و در بخش‌های گیان، خزل و برزول اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: واقعه کربلا برای همه ما درس و پیام‌های زیادی دارد که باید همه درراه ترویج این پیام‌ها تلاش کنیم چون امام حسین (ع) در این راه از همه هستی و خانواده خود گذشتند تا دین اسلام زنده بماند.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام در کربلا به فرزند حضرت اباعبدالله رحم نکردند و حضرت علی‌اصغر (ع) را نیز به شهادت رساندند که نشان می‌دهد امام حسین (ع) درراه حق قیام کردند.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: به‌رسم هرساله برای گرامیداشت کوچک‌ترین شهید کربلا در سراسر کشور و در چندین کشور دنیا همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود تا مردم دنیا بافرهنگ کربلا بیشتر آشنا شوند.

وی بیان داشت: در شهرستان نهاوند نیز مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور خردسالان و مادران آن‌ها در مصلا نماز جمعه نهاوند اجرا می‌شود.

محبی گفت: این مراسم ساعت 8:30 صبح در مصلا آغاز می‌شود و با اجرای نوحه‌سرایی، سینه‌زنی و عزاداری برای شهدای کربلا برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند خواهد بود.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار داشت: علاوه بر شهر نهاوند در شهرهای برزول، فیروزان و گیان نیز مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امروز باید همه تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و اقشار جامعه ترویج شود که ماه محرم هم فرصت مناسبی برای تبیین اهداف قیام عاشورا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما