تازه های سایت

کد مطلب: 38351
25. مرداد 1398 - 13:38
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در نهاوند تاکنون 500 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی ملکی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تا به امروز 500 میلیون تومان زکات جمع‌آوری کردیم اظهار کرد: این مبلغ مربوط به زکات واجب بوده است.

وی افزود: علاوه بر جمع‌آوری زکات واجب از سوی باغداران تاکنون نزدیک به 50 میلیون تومان زکات مستحبی مربوط به برداشت محصولات باغی پرداخت شده که البته در شهریورماه این میزان افزایش می‌یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند از همکاری عاملان زکات در سطح روستاها خبر داد و افزود: به منظور جمع‌آوری زکات واجب 100 عامل زکات که مورد تائید و اعتماد این اداره هستند در سطح روستاها با ما همکاری دارند.

وی به هدفگذاری صورت گرفته برای جمع‌آوری زکات در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در مراکز بخش و روستاها و اطلاع‌رسانی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال 2 میلیارد تومان زکات واجب جمع‌آوری شود.

ملکی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به مدت زمان باقی مانده از فصل برداشت تا پایان سال این رقم تحقق یابد اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان زکات واجب از کشاورزان جمع‌آوری شد که صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و کمک به فقرای روستاها شد.

وی افزود: از مجموع یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده، 400 میلیون تومان صرف اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه و مابقی صرف کمک به نیازمندان و فقرای هر روستا مانند تهیه مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و ازدواج، درمان و کمک‌های نقدی شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند میزان استقبال کشاورزان از پرداخت زکات را رو به رشد عنوان کرد و افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌ صورت گرفته در خصوص برکات زکات شاهد روند رو به رشدی در زمینه پرداخت آن هستیم.

وی گفت: البته امسال با توجه به کاهش سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته و آتش گرفتن برخی زمین‌های کشاورزی در برخی روستاها پیش‌بینی می‌شود میزان پرداخت زکات از حد انتظار اندکی کمتر باشد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما