تازه های سایت

کد مطلب: 38350
25. مرداد 1398 - 13:36
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: باغداران نهاوندی ۶هزارتن آلو قطره طلا و انواع آلو را برداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد افزود: شهرستان نهاوند دارای ۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت انواع باغ‌های آلو قطره طلا و دیگر انواع آلو می‌باشد که ۱۰۰هکتار آن غیر مثمر است که به طور متوسط از هر هکتار بیش از ۱۰ تن محصول برداشت می‌شود.

اوگفت: ارقام انواع آلو در باغ‌های نهاوند شامل شابلون، اختری، خاکی، سانتارزا و آلو قطره طلا می‌باشد.

کمالی نژاد افزود: محصول آلو اغلب به صورت تازه خوری، میوه خشک لواشک و مارمالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرس سالیانه، تنظیم دور آبیاری، تغذیه درختان و مدیریت کف باغ نقش به سزایی در افزایش محصول از لحاظ کمی و کیفی دارد و بر سلامت و شادابی درخت اثر گذار می‌باشد.

او با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مبارزه به‌موقع با آفات و بیماری‌های محصولات باغی به‌منظور افزایش تولید محصول، توصیه کرد: باغداران در کاشت آلو از ارقام پرمحصول، خوش‌پوست و همچنین پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها و تنش‌های محیطی استفاده و در زمان کاشت نهال از زیر خاک رفتن پیوندک جلوگیری کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: انواع آلو همچون شمس، طرقبه، قطره طلا، درگزی، ساتتروزوا و بخارا در نهاوند کاشت شده اند که هر کدام مصرف خاص خود را دارند و از آلو قطره طلا بیشتر به صورت لواشک و خشک استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

مسئولان جهاد کشاورزی نهاوند به جای اینکه بیان بگن برداشت چند کیلو فلان میوه.با زیرساخت وبرگزاری جشنواره های متعددسعی در ثبت ملی و جهانی آنها کنند.اصلا معلوم نشدنهاونددرچه چیزی برند است.بازهم باید ملایر وتویسرکان به رختون بکشن.ایالت ماه نهاوندایران.

دیدگاه شما