تازه های سایت

کد مطلب: 38175
6. مرداد 1398 - 8:33

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: صرف کردن هزینه های غیرضروری حجاج برای کارهای خیر و عامل المنفعه مانند کمک به ایتام، تهیه جهیزیه، فعالیت های مذهبی، آزادی زندانیان غیرعمد، فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان، کمک به نیازمندان و فقرا و شرکت در کارهای خیر و ... اقدام مناسب و قابل توجهی است که باید به این موارد توجه شود و در دوره ای هم که برای حجاج نهاوندی برگزار شده این موارد برای حجاج بیان شده است.

وی اظهار داشت: اقدام کاهش هزینه های غیر ضروری حجاج بسیار کار خوب و پسندیده ای است

پویش احسان در راستای کاهش هزینه های غیر ضروری در ایام حج شروع به فعالیت کرده است، این پویش در گذشته نیز در راستای کاهش هزینه هایی مراسم هایی همچون ترحیم هم فعالیت میکرده است که در این پویش سعی شده به مردم توصیه شود که هزینه های غیر ضروری حج را کاهش  دهند.

هزینه های غیر ضروری همچون ولیمه در سالن های مجلل، هزینه های پذیرایی، سوغاتی، تهیه گل و ماشن استقبال، هدایایی که برای حجاج می آورند و پرده نویسی همه جز این هزینه های غیر ضروری است که با کاهش یا حذف برخی از اینها میتوان به قشر نیازمند جامعه کمک کرد.

حجاج می توانند این هزینه ها را برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، کمک به تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به ازدواج اسان، کمک به ایتام و ... صرف نمایند.

دیدگاه شما