تازه های سایت

کد مطلب: 38156
3. مرداد 1398 - 20:18
فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند به کشف یک مورد پرونده هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان و دستگیری عامل این مزاحمت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ شا احمد ساکی در تشریح این خبراظهار داشت: هتک حیثیت و تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد بی‌شک از جرایم مهم بوده و بیشتر پرونده‌های متشکله در پی سهل‌انگاری افراد و یا عدم آگاهی نسبت به استفاده از فضای مجازی می‌باشد.

وی ادامه داد: در پى مراجعه یکی از شهروندان نهاوندی مبنى‌‌ بر انتشار عکس‌های شخصی اش و مزاحمت اینترنتی با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز از سوى فردى ناشناس، رسیدگى به پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌ فتا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی و اقدامات ‌کارآگاهان سایبری مشخص شد متهم یا متهمان با ایجاد صفحه‌ای به نام شاکی و انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب کذب باعث مزاحمت و هتک حیثیت شده بودند که با بررسی مدارک ارائه شده  توسط شاکی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

وی اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم تصاویر شاکی را از صفحه شخصی‌ اش استخراج می کرده است و از این‌ طریق برای وی مزاحمت ایجاد می نموده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به عموم مردم توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار دیگران ، حتی نزدیکان خود قرار ندهند و حتی‌الامکان به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی خود را در دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل نیست، ذخیره کنند.

سرهنگ ساکی با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی آلبوم خانوادگی نیستند و نباید تصاویر و محتوای شخصی و محرمانه از طریق این شبکه‌ها به نمایش و در معرض دید عموم قرار بگیرد ، تصریح کرد: فضای مجازی  محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود . کاربران  می بایست به افراد غریبه‌ای که در فضای مجازی خود را با عناوین مختلفی معرفی می‌کنند به هیچ عنوان اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود را هرگز در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

 پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه شما