تازه های سایت

کد مطلب: 37980
11. تير 1398 - 8:30
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه تنها در صلاحیت اداره اوقاف است که نسبت به امامزاده بودن یا نبودن بقاع متبرکه اظهار نظر کند گفت: سندیتی روی حرف‌های کسانی که گفته‌اند «دوخواهران» امامزاده نیست، وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی نهاوند پشت مسجد دوخواهران ملکی را تملک کرده و کاوش‌هایی را در خصوص معبد لائودیسه انجام داد.

وی با بیان اینکه مسجد دوخواهران نشست کرده و دیوارهایش ترک برداشته است گفت: فعلا مسجد امن نیست و به همین دلیل آنجا را بسته‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه وقتی کاوش به نتیجه برسد و اعلام نهایی شود بعداً تصمیم‌گیری خواهد شد تا به صورت کامل مسجد بازسازی شود افزود: امامزاده دوخواهران هم بسته نشده است.

وی با بیان اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه این «دوخواهران» امامزاده نیست صحت ندارد تاکید کرد: به اداره میراث فرهنگی گفتم که چرا خبری مبنی بر اینکه این بقعه امامزاده نیست منتشر کرده‌اید و باید آن را اصلاح کنید که  آنها هم گفتند چنین حرفی نزده‌اند و اشتباهی صورت گرفته است.

اسدپور با بیان اینکه تنها در صلاحیت اداره اوقاف است که نسبت به امامزاده بودن یا نبودن بقاع متبرکه اظهار نظر کند گفت: سندیتی روی حرف‌های کسانی که گفته‌اند «دوخواهران» امامزاده نیست، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعتقادات مردم از قدیم‌الایام دوخواهران امامزاده بوده و مردم آن را به نام بقعه متبرکه «دوخواهران» می‌شناسند خاطرنشان کرد:‌ باید کارشناسی حرف زد و نمی‌توان همین طور در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار نظر کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه کارشناسان اداره اوقاف چیزی در مورد اینکه امامزاده هست یا نیست نگفته‌اند و ما نیز حرفی ابلاغ نکرده‌ایم افزود: درخواست بررسی هم داده نشده و اگر درخواستی شود ملاک و معیار ما سازمان اوقاف است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما