تازه های سایت

کد مطلب: 37948
6. تير 1398 - 18:46
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان گفت: شهید آیت الله محمد علی حیدری نماد ساده زیستی انقلابیگری و ولایت مداری بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان در مراسم یادواره شهید حیدری و دیگر شهدای ۷تیر در حسینیه شهید آیت الله حیدری نهاوند اظهار داشت: آیت الله حیدری با توجه به مسئولیت‌های سنگینی مانند نمایندگی مجلس امام جمعه نهاوند را که در اوایل انقلاب داشت، اما ساده زیستی مردم داری و ولایت مداری سرلوحه زندگیش بود و به خاطر اعتقاداتش در همین راه به شهادت رسید.

وی گفت: شهید حیدری شیفته حضرت امام (ره) در مسیر پر تلاطم انقلاب بود و‌در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه جانسوز شهادت شهید دکتربهشتی، شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری و شهدای هفتم تیر در سال ۶۰ اشاره کرد و افزود: شهدای هفتم تیر متشکل از انسان‌های مومن، ولایتمدار و یاران با وفای حضرت امام (ره) بودند که اجر ایثار و تلاش خود را در روز هفتم تیر دریافت کردند و به فیض عظیم شهادت رسیدند.

نظیری اظهار داشت: شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری شخصیت فرهیخته‌ای بود که با اخلاص و خلوص نیت در راه خدمت به امام (ره) و انقلاب قدم برداشت و می‌توان ولایتمداری و شجاعت را دو ویژگی ارزنده این شهید دانست.

وی گفت: اقتدار و عظمت کشور مرهون رشادت و ایثار ایثارگران و از خودگذشتگان در دوره‌های مختلف انقلاب است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند هم در این یادواره خطاب به مسئولان حاضر در این مراسم عنوان کرد: اگر شهید حیدری در حال حاضر در قید حیات بود دغدغه‌ای جز صیانت از جوانان در برابر هجمه فرهنگی و جهاد و مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی نداشت.

وی از اعتیاد، هرزگی و ترویج بی‌بندوباری به عنوان برنامه‌های دشمن در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و بر هوشیاری مسئولان و درک صحیح واقعیت‌های اجتماعی در مقابله با ترفند‌ها و دسیسه‌های ایادی استکبار تاکید کرد.امام جمعه

نهاوند درباره شهید حیدری با بیان اینکه نسل جوان ما با اندیشه‌های شهید حیدری آن چنان که شایسته است آشنایی ندارند خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگی باید از ترویج فرهنگ ناب ولایتمداری و دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی ایشان به نسل جوان برنامه‌ریزی مطلوب انجام دهند.

یادآور می‌شود، شهید آیت‌الله «محمدعلی حیدری» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و از جمله شخصیت‌های مبارز و انقلابی بود که در تیرماه سال ۶۰ با انفجار حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما