تازه های سایت

کد مطلب: 37941
5. تير 1398 - 8:35

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ رضا عزیزی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قسمت ۲ خطه جاده فیروزان نهاوند به طول ۲۵ کیلومتر هم اینک در حال تعریض و انجام عملیات عمرانی است.

وی اضافه کرد: هر ساله به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ تن در این ۲۵ کیلومتر جان خود را از دست می‌دهند همچنین سوانح جاده‌ای این محور منجر به مجروح شدن ۵۰ تن در سال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان محور فیروزان - کنگاور را از جاده‌های حادثه خیز استان برشمرد و بیان کرد: نبود فرهنگ رانندگی و عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد از عمده علل انسانی بروز سوانح جاده‌ای است.

سرهنگ عزیزی درباره سانحه جاده‌ای روز گذشته محور فیروزان توضیح داد: اعضای یک خانواده با ۲ دستگاه خودروی «ام وی ام» و «پژو پارس» قصد سفر کرده که پدر این خانواده به علت آشنایی با مسیر و جاده جلوتر حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: داخل خودروی سواری پژو پارس پدر خانواده، همسر ۵۰ ساله وی، دختر ۲۸ ساله و نوه دختری پنج ساله حضور داشتند که راننده بدون توجه به خودروی عبوری از مسیر مقابل وارد باند سبقت می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: پهلوی سمت چپ تریلی ماک با پهلوی سمت چپ پژو پارس برخورد کرده و در این برخورد چرخ جلو ماک کنده شده و به خاطر خروج باد، سیستم ترمز تریلی ماک از کار می‌افتد.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: تریلی ماک که سوار بر پژو پارس شده بود بدون داشتن ترمز و با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت به میزان ۱۰۰ متر این وسیله نقلیه را به جلو هدایت کرده و موجب تخت و له شدن پژو پارس و مرگ چهار سرنشین این خودرو می‌شود.

وی گفت: همچنین راننده یک دستگاه «برلیانس» با دیدن این صحنه با شتاب ترمز کرده اما هنگام هدایت سواری پژو پارس توسط تریلی ماک به سمت جلو، آنها با «برلیانس» نیز برخورد کرده و موجب بروز خسارت مالی به این خودرو شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان سبقت غیرمجاز راننده سواری پژو را عامل بروز این سانحه فوتی دانست و بیان کرد: رانندگان باید در سربالایی، سرازیری، پیچ‌ها و مواقع بروز باد، طوفان و محدودیت دید از سبقت پرهیز کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: خطوط مقطعه به تنهایی به معنای مجاز بودن برای سبقت نیست بلکه باید مسیر مقابل برای عبور باز باشد همچنین محدودیت دید افقی به خاطر شرایط جوی وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش مراودات اقتصادی با کشور عراق میزان تردد کامیون‌ها از جاده‌های این استان به سمت نقاط مرزی افزایش داشته است به گونه‌ای که آمار تردد از ۴۲ میلیون در سه ماهه سال گذشته به ۴۹ میلیون تردد در بهار امسال افزایش داشته است.

دیدگاه شما