تازه های سایت

کد مطلب: 37918
3. تير 1398 - 8:14
جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سالن شهرداری نهاوند به ریاست فرماندار و با حضور مدیران استانی و شهرستانی با دستور کار تعیین تکلیف و ساماندهی پیاده راه سعدی (خیابان قیصریه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه هدف از این نشست را فراهم شدن فرصت‌های توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی برای شهر نهاوند عنوان کرد.

وی موضوع بازآفرینی شهری پایدار را اصول، چارچوبها، رویکرد و تاکید بر شبکه سازی و لزوم مشارکت نهادها بیان کرد و گفت:  هدف ما در بحث بازآفرینی مناطق شهری بهسازی بافت‌های فرسوده، جلوگیری از توسعه کمی و فیزیکی شهری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ارتقا سطح زندگی و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماع است .

ناصری برگزاری این جلسات، قبل از ورود به مرحله اجرایی را مهم عنوان کرد و گفت: در این نشست مسئولان ملی، استانی، شهری، اساتید دانشگاه و صاحب نظران مرتبط با این حوزه را دعوت کردیم تا اقدامات اجرایی را به بهترین نحو ممکن عملیاتی کنیم.

وی گفت: در نهاوند بالغ‌ بر ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهریگی وجود دارد  و این میزان ۳۰ درصد محدوده‌های شهری را شامل می‌شود و باید به این موضوع با دقت پرداخته شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه این نشست به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای توسعه شهری به ویژه بحث پیاده راه شدن خیابان سعدی می پردازد، افزود: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی با سند بازآفرینی پایدار محلات هدف، احیای بهسازی و نوسازی شهری، تفاهم در مورد روش و فرآیند برنامه اقدام، هم اندیشی درباره رهیافت ها، رویکردها و ساز و کارهای برنامه اقدام، شناخت جامع وضع موجود  و تبیین مبانی نظری ورود به اقدامات برنامه های ستاد بازآفرینی پایدار محله های هدف شهر نهاوند برای مدیران ادارات دولتی و کارشناسان است.

محمد حسین پور شهردار نهاوند نیز در این جلسه گفت: پیاده راه کردن خیابان قیصریه مصوب و قطعا انجام می شود به همین جهت به دستگاه خدمات رسان اعلام کرده ایم قبل از شروع عملیات اجرایی تمام زیر ساخت ها و حفاری های مورد نیاز را در خیابان قیصریه انجام دهند چون دیگر مجوز حفاری نمی دهیم.

وی گفت: ساماندهی خیابان قیصریه باعث رونق اقتصادی و یک اقدام موثر برای رونق مجدد بازار پای قلعه و بازار روز نهاوند است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما