تازه های سایت

کد مطلب: 37811
23. خرداد 1398 - 7:41
نهاوند که روزگاری با میزبانی مسابقات ورزشی در کشور شناخته می شد از قافله بهره مندی امکانات جدید برای میزبانی رقابت ها عقب مانده و بر همین اساس تکمیل ۱۰ پروژه ورزشی را سرعت داده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ورزش نهاوند در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد و کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی در سطوح بین‌المللی، آسیایی و کشوری گواه این ادعا است.

نگاهی کوتاه به تاریخ ورزشی این شهرستان پرآوازه نشان دهنده این واقعیت است که افتخارات ورزش نهاوند تنها به امروز ختم نمی‌شود و از گذشته‌های دور تاکنون پهلوانان و نام‌آورانی چون فرامرز سماوات، پهلوان سیروس سبزعلی پرچمدار کسب افتخارات ورزشی در میادین مختلف بوده‌اند.

لزوم افزایش کمیت و کیفیت زیرساخت‌های ورزشی

آنچه مسلم است امروز با توجه به مدرنیته شدن جامعه و به تبع آن بخشی از ورزش و افزایش سطح انتظارات مردمی و جامعه ورزشی باید با افزایش کمیت و کیفیت زیرساخت‌های ورزشی در راستای هرچه بهتر شدن و ارتقا جایگاه ورزش در کشور تلاش کنیم که این مهم محقق نخواهد شد مگر با تقویت زیرساخت‌ها که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

روزگاری ورزش نهاوند را با مجموعه علیمرادیان به عنوان پایگاه المپیک غرب کشور که توسط خیر ورزشی مرحوم علیمرادیان ساخته شد می‌شناختند چراکه به سبب امکانات به‌روز در زمان خود میزبان بسیاری از رشته‌های ورزشی در سطح کشور بود اما ازآنجاکه تعدد رشته‌ها و فعالیت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند زیاد شده و نیز بهره‌برداری و اختیار مجموعه ورزشی علیمرادیان و سالن‌های ورزشی نهاوند از دست اداره ورزش و جوانان خارج شد متأسفانه روند میزبانی نهاوند در کشور روبه کاهش رفت.

علت کاهش نقش نهاوند در میزبانی از مسابقات ورزشی را می‌توان در فراهم نبودن خوابگاه و زیرساخت مورد نیاز دیگر برای اسکان ورزشکاران میهمان داشت که متأسفانه همچنان نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در این گزارش به بررسی روند اجرای پروژه‌های ورزشی نهاوند که از سال‌های گذشته کلنگ زنی شده‌اند اما تا امروز به بهره‌برداری نرسیده‌اند خواهیم پرداخت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه خوابگاه ورزشی نهاوند است.

البته در شهرستان نهاوند چند پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که از جمله این پروژه‌ها مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول، سالن ورزشی قلعه قباد و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است.

قول تأمین اعتبار ویژه برای پروژه‌های ورزشی نهاوند از سوی وزیر ورزش

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند از اولویت‌ها است، گفت: نهاوند دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب ورزشی است.

حسن بهرام نیا با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ارتقا جایگاه ورزش نهاوند و همچنین افزایش سرانه ورزشی گفت: استخر شهرک طالقانی که بااعتبار ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و گاز در حال ساخت است یکی از این پروژه‌هاست.

وی با اشاره به اخذ مجوز ایجاد نمایندگی‌های ورزشی در بخش‌های زرین‌دشت به مرکزیت شهر بروزل، بخش گیان در شهرگیان، گفت: در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی شهرستان نهاوند که از مطالبات مردم و جامعه ورزشی شهرستان نهاوند است با وزیر ورزش جلسه‌ای برگزار شد که وزیر ورزش دستور تخصیص اعتبار ویژه برای نهاوند را صادر کرد.

وی ادامه داد: مقرر شده از محل این اعتبار ویژه خوابگاه ورزشی، استخر بانوان و خانه باستانی نهاوند تکمیل و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

بهرام نیا بابیان اینکه مسئولین حوزه ورزش در استان و شهرستان نهاوند در این خصوص پیگیر هستند که به‌محض تأمین اعتبار این مهم با سرعت هرچه بیشتر به کار خود ادامه داد، افزود: با تقویت زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند ورزش قهرمانی و همگانی به رشد و بالندگی متعادل خواهد رسید.

سرعت اجرای پروژه‌ها بیشتر می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست اخیر با وزیر ورزش و بررسی آخرین وضعیت رسیدگی به طرح‌های عمرانی شهرستان نهاوند، گفت: وزیر ورزش و جوانان ضمن موافقت با اختصاص اعتبار ویژه برای عملیات تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزش شهرستان نهاوند، دستور سرعت بخشیدن در اتمام طرح‌ها را صادر کرد.

محسن جهانشیر اظهار کرد: پیگیری نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در کم کردن زمان تکمیل طرح‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان عنوان کرد: نهاوند از شهرستان‌های مهم استان همدان در افتخارآفرینی در عرصه ورزش ملی و بین‌المللی است.

وی پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت اصلی دستگاه ورزش استان برشمرد و خواستار حمایت‌های لازم از سوی نمایندگان مجلس شد.

۱۰ پروژه ورزشی نهاوند نیازمند ۱۶ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۰ پروژه نیمه‌کاره ورزشی است که به بهره‌برداری رسیدن هرچه زودتر این پروژه‌ها از ضروریات مهم برای توسعه ورزش شهرستان است.

مهرداد سعدی نژاد با اشاره به اینکه این پروژه‌ها به‌صورت متوسط بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: با توجه به پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و تأکید وی بر بازدید از وضعیت پروژه‌های ورزشی و در جریان امور بودن این مهم به‌صورت هفتگی در دستور کار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با اشاره به اینکه این تعداد پروژه ورزشی نهاوند برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار است، گفت: در حال حاضر طی بازدید از پروژه ساخت خانه باستانی نهاوند در محل مجموعه ورزشی علیمرادیان طبق اعلام پیمانکار این پروژه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: پروژه‌های استخر بانوان و خوابگاه ورزشی نهاوند نیز بنا بر گزارش پیمانکار هرکدام دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی هستند.

بهره برداری طرح‌ها در هفته دولت

سعدی نژاد اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌ها ی صورت گرفته در راستای توسعه زیرساختهای ورزشی نهاوند این پروژه‌ها در هفته مبارک دولت به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: امروز یکی از ضروریات مهم ورزش نهاوند با توجه به استعداد ورزشکاران ایجاد و احداث خوابگاه ورزشی برای برگزاری مسابقات کشوری است که امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر به تحقق برسد.

آنچه مسلم است انجام هرگونه فعالیت ورزشی مستلزم داشتن امکانات سخت‌افزاری است و فضاهای ورزشی نیاز اول هر رشته ورزشی محسوب می‌شود و در واقع هر جا فضای ورزشی جدیدی احداث‌شده است به‌تبع آن حجم فعالیت‌های ورزشی فزونی یافته است و در نهایت قهرمانان و مدال‌آوران زیادی به ورزش کشور معرفی‌شده‌اند.

نگاهی کوتاه و گذرا به پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره در شهرستان نهاوند بیانگر آن است که تلاش‌ها برای تکمیل طرح‌ها در دست اقدام است اما کمبود اعتبارات سبب شده شاهد افتان و خیزان رفتن در تکمیل طرح‌ها باشیم.

۱۲ سال از کلنگ زنی استخر بانوان نهاوند گذشت

بر اساس آنچه از وضعیت پروژه‌های نهاوند جمع بندی شده استخر بانوان نهاوند سال ۸۶ کلنگ زنی شده و امسال وارد دوازدهمین سالی شده‌ایم که همچنان در حسرت تکمیل آن ایام می‌گذرد.

بر اساس اطلاعات کسب شده زمین چمن فیروزان نهاوند با ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع مساحت و با پیش بینی تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده است.

همچنین زمین چمن گیان با ۸۴۰۰ مترمربع مساحت در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شده و از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و سالن باستانی نهاوند با ۱۵۰۰ متر مربع مساحت در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده و استخر بانوان نهاوند نیز سال ۸۶ کلنگ زنی شده است.

چمن برزول و سالن باستانی دهفول و خوابگاه ورزشی نهاوند نیز در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

آنچه مسلم است پیشرفت ورزش وابسته به تأمین امکانات اولیه است و بر همین اساس باید مسئولان برای جذب اعتبار و تکمیل این طرح‌ها تلاش کنند تا نهاوند با تلاش ورزشکاران به جایگاه واقعی خود در عرصه ورزش دست یابد./مهر

دیدگاه شما