تازه های سایت

کد مطلب: 37801
21. خرداد 1398 - 8:54
بازیکن پیشین استقلال گفت: در فوتبال ما اول می‌گویند طرف بی‌تجربه است. سپس می‌گویند پیر شده! حکایت من همین بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از مشرق ، مجاهد خذیراوی از بهترین استعداد‌های فوتبال کشورمان بود که به خاطر یک موضوع حاشیه‌ای سوخت و فوتبالش نابود شد؛ بازیکنی که باشگاه بارسلونا به دنبال خریدش بود و حتی شخص خلیل هوچیچ هم برای دیدنش به تهران سفر کرد. با خذیراوی گفت‌وگویی خودمانی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 
* شنیدیم در لیگ دسته سوم بازی می‌کنی؟
من متولد ۵۹ هستم، زندگی خرج دارد، بالاخره برای تأمین هزینه اجاره خانه و مخارج دو فرزندم باید کار کنم. فصل قبل به عنوان مربی- بازیکن در تیم پیشگامان پارس تهران حضور داشتم و خوشبختانه خروجی کار مثبت بود. ادعایی ندارم، اما اگر یک ماه درست تمرین کنم در لیگ دسته اول راحت بازی خواهم کرد.
 
* چرا نگفتی لیگ برتر؟
دوست ندارم لیگ برتر باشم. دوباره شروع می‌کنند برایم حاشیه‌سازی.
 
* خودت هم باید مراقب باشی.‌
می‌دانید چرا محروم شدم؟! من و خیلی از همبازیانم در یک مراسم تولد شرکت داشتیم. خدا شاهد است فقط تولد، از میان آن همه آدم گیر دادند به من که چرا رفته بودی تولد. آن هم دو سال بعد از آن مراسم!
بیشتر بخوانید:
* بابت تولد ۵ سال محروم شدی؟
بالاخره پرونده‌اش در همه جا موجود است. اگر کار دیگری کرده بودم که به همین صراحت نمی‌گفتم مراسم تولد. می‌خواستند یک ترسی به جان فوتبالیست‌ها بیندازند، دیدند من مصدوم هستم نام مرا دادند دست قاضی، اما بعداً پیگیری کردم، وقت گرفتم و همراه با مادرم رفتم نزد رئیس
قوه قضاییه.
 
* سال ۸۲ برگشتی و برای استقلال بازی هم کردی، اما همان مجاهد نبودی.
کمی زمان لازم داشتم، ولی امیر قلعه‌نویی مرا کنار گذاشت. با استقلال قرارداد بلندمدت داشتم به هر زحمتی بود رضایتنامه گرفتم و به فولاد پیوستم.
 
* بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنی؟
خوزستان مهد استقلالی‌هاست. از روزی که یادم است عاشق استقلال هستم. بیشتر از من پدرم آبیدل بود که سر بازی تیم محبوبش دچار حمله قلبی شد. همان مسابقه که استقلال ۲ بر صفر جلو بود و با ۳ گل ایمون زاید باخت، پدرم مرحوم شد.
 
* شرایط استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
داخل تیم نیستم و اطلاعاتم مثل تماشاگران است. استقلال فصل سختی در پیش دارد. بدهی‌ها بالاست. تغییرات در تیم هم خیلی زیاد خواهد بود. کل کادر فنی تغییر می‌کند. چند بازیکن جدا شده و چند نفر دیگر هم جدا می‌شوند، تا بیایند نفرات جایگزین را بگیرند و آن‌ها هماهنگ شوند زمان از دست می‌رود. امیدوارم مدیران باشگاه بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرند. چند سال است بابت شرایط تیم‌مان ناراحت هستیم و از خدا می‌خواهم برای فصل جدید اوضاع استقلال بهتر از ۳ سال گذشته باشد.
 
* به نظرت فرهاد مجیدی می‌توانست سرمربی استقلال باشد؟
چرا نتواند؟ مگر بقیه فیل هوا می‌کنند. در فوتبال ما اول می‌گویند طرف بی‌تجربه است. سپس می‌گویند پیر شده! حکایت من همین بود. سال ۷۶ و‌یرا مرا برای تیم ملی می‌خواست، اما به او می‌گفتند مجاهد بچه است، حالا هم که می‌گویند پیر هستم.
 
* سال ۷۶ تو حدوداً ۱۷ ساله بودی.
من از سال ۷۵ برای صنعت‌نفت بازی می‌کردم. از ۱۵ سالگی عضو تیم بزرگسالان بودم، جلوی پرسپولیس بازی کردم که عابدزاده توی گلش بود. افشین پیروانی مدافع تیم و مهدوی‌کیا هم بود. آیا اگر یک نفر در ۱۵ سالگی در لیگ برتر بازی کند در ۱۷ سالگی باید به او بگویند استعداد جوان یا از لفظ بچه استفاده کنند؟
منبع: روزنامه خبر ورزشی

دیدگاه شما