تازه های سایت

کد مطلب: 37775
19. خرداد 1398 - 8:09
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: هفته گذشته ۵۷هزار و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی نهاوند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان گفت: در ایام تعطیلات عید فطر و پایان هفته گذشته ۵۷هزار و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی نهاوند بازدید کردند.

وی افزود:همچنین در ایام تعطیلات عید سعید فطر هزار و ۷۳۰ نفر در شهرستان اسکان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت اسکان و ماندگاری مسافر و گردشگر در اماکن گردشگری نهاوند افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: اغلب مسافران امسال از شهر‌ها و استان‌های دور کشور به این شهرستان آمده بودند.

جانجان افزود: گردشگرانی از سمنان، مشهد، تهران، جنوب کشور، یزد و اصفهان بیشترین آمار بازدید و حضور در شهرستان داشته‌اند و این نتیجه تبلیغاتی است که در جریان رویداد  ۲۰۱۸ و نوروزگاه‌ها برای نهاوند در خارج از استان و شهرستان انجام شده بود.

وی عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید فطر سراب‌های شهرستان خصوصا سراب گیان و گامسیاب از پربازدترین امکان گردشگری شهرستان بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: این ماندگاری‌ها و در نهایت چرخه اقتصادی که به‌دنبال این ماندگاری در شهرستان انجام می‌شود سبب تقویت اقتصاد گردشگری می‌شود  که در سال‌های نه چندان دور با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان، حرف اول در ایجاد اشتغال را در همین حوزه برای گفتن داریم.

جانجان گفت: با توجه به افزایش امکانات و تقویت زیرساخت‌ها در سراب‌ها از جمله ایجاد روشنایی، ایجاد امنیت خاطر به مسافر و دسترسی آسان به امکانات باعث استقبال گردشگران از شب ماندگاری در سراب‌های شهرستان شده است.

شهرستان نهاوند دارای حدود ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که این آثار شامل بناها، محوطه‌ها و تپه‌ها است که از این ۲۰۰ اثر تاریخی حدود ۱۰۰ اثر به ثبت آثار ملی رسیده است که علاوه بر این آثار گرانبهای تاریخی، وجود سراب‌های ۹ گانه با آب و هوای مطبوع و طبیعتی بکر این شهرستان را در زمینه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قرار داده  است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما