تازه های سایت

کد مطلب: 37755
17. خرداد 1398 - 10:34
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،مومنعلی دارابی با اعلام این خبر گفت:  خانواده مرحوم مهدی زندی بافت بیمارتصادفی ۷ساله ساکن شهرستان نهاوند تعدادی از اعضای بدن آن مرحوم را اهداء کردند.

وی اظهار داشت: اعضای اهدا شده مرحوم شامل کلیه ها، کبدو تمام نسوج قابل پیوند این بیمار به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

دارابی ضمن تسلیت و تشکر از خانواده زندی بافت و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است اما اهداء اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال از اینگونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزه های دینی سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قران کریم نجات و جان بخشیدن یک‌ انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسانها است، خاطرنشان کرد: با اهداء اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در هفته های گذشته نیز یک خانواده دیگر در شهرستان نهاوند نیز اعضای بدن فرزندشان را اهدا کردند تا به چند بیمار جان دوباره ببخشد.

وی خواستار فرهنگ سازی در این زمینه توسط رسانه ها شد و گفت: جامعه باید با موضوع پیوند اعضا بیشتر آشنا شوند و شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این زمینه می تواند به خانواده ها مشاوره دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

متاسفانه روزانه شاهد و ناظر تصادفات فوتی و جرحی زیادی در محورهای مواصلاتی نهاوند هستیم تا آنجاکه بدلیل عدم تعریض جاده ها و عدم نصب تابلوها و موانع هشدار هنده این شهرستان کم جمعیت شمار زیادی از شهروندان خود را از دست داده و خانواده های زیادی داغدار شده اند. لازم است نماینده مردم در مجلس و فرماندار با جدیت در دفتر وزیر راه حضور یافته و خواسته مردم را عنوان و پیگیری نمایند. هر چند تا الان نیز قصور زیادی صورت گرفته و میبایست کار از همین امروز شروع شود . با تشکر

دیدگاه شما