تازه های سایت

کد مطلب: 37709
12. خرداد 1398 - 16:34
فرمانده سپاه نهاوند گفت: با هدف الگو قرار دادن و معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهدا به نسل جوان جامعه شهید شاخص سال 98 شهرستان نهاوند معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ حسن مرادی در گفت گو با خبرنگاران در خصوص انتخاب شهید شاخص سال گفت: هرساله جلساتی با بنیاد شهید استان در راستای معرفی شهید شاخص سال انجام می‌گیرد که هدف از این کار آشنایی بهتر جامعه و اقشار مردم و جوانان با سیره و روش شهدا است.

وی اظهار داشت: هدف از معرفی شهید شاخص این است که ویژگی های این شهدا  بصورت گسترده در جامعه معرفی و نهادینه شود چرا که اهمیت و ارزش و ایثارگری شهدا باعث آبرو و امنیت و حیثیت مردم ایران شده است.

 مرادی گفت: شهدا می‌توانند در همه ابعاد زندگی ، اجتماعی ، فرهنگی  الگوی ما در جامعه باشند و ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در شرایطی که دشمن با تمام توان از طریق بستر فضای مجازی و حقیقی به دنبال تغییر سبک زندگی ما است، هرساله با معرفی شهدا به عنوان شهید شاخص میتوان فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی در جامعه را ترویج داد و شهدای را الگوی زندگی خود قرار داد.

وی بیان کرد: با نگاهی به وصیت نامه اکثر شهدا به سه موضوع مشترک و روحیه اصلی آنها اشاره شده است که شامل استکبار ستیزی، ولایت مداری و شهادت طلبی است.

مرادی گفت: اگر امروز در این شرایط فعلی این روحیات هم توسط مسئولین و مردم پیگیری و اجرا شود خیلی از مشکلات مرتفع و برطرف خواهد شد.

فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: امسال شهید جلال قربانی به عنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۸ شهرستان نهاوند معرفی شده است.

شهید جلال قربانی در تاریخ اول بهمن ماه سال 1337 در شهرستان نهاوند متولد شد و در 20 شهریور سال 1360 در منطقه سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش در جوار آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) شهر نهاوند به خاک سپرده شد.

دیدگاه شما