تازه های سایت

کد مطلب: 37634
4. خرداد 1398 - 6:26
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی نماز جمعه نهاوند با حضور مردم مومن این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم نهاوند در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند با اشاره به فضائل شبهای قدر و مقام والای امام علی (ع) به تفسیر شب نوزدهم پرداخت.

وی گفت: شب قدر شبی است که دروازه‌های رحمت باز می‌شود و حساب و کتاب یکسال در این شب صورت می‌گیرد چه بسا در این شب می‌شود بهره‌ها برد و انداره هزار ماه از این شب بهره گیری کرد.

مغیثی افزود: شب قدر، شب تضرع و شب ارتباط و شب درخواست از خداوند متعال است که در این شب اگر کسی آداب شب را رعایت کند مورد لطف خداوند قرارمی گیرد و آمرزیده می‌شود چه بسا خداوند متعال در جلو روی بندگان خود فرصت‌های متعددی گذاشته و این شب هم یکی از آن فرصت‌هایی است که می‌شود گنج‌ها را در این شب برای خود ذخیره کرد.

مردم مومن و متدین شهرستان نهاوند پس از اقامه نماز، قرائت قرآن کریم، اذکار و ادعیه، دعای جوشن کبیر را زمزمه کردند و با یگانه معبود دو عالم خلوت کرده و ندای "الغوث الغوث" را سر دادند.

حضور چشمگیر جوانان در این مراسم معنوی، طراوت و روح تازه ای به نیایش‌های عاشقان مولای متقیان در اولین شب از شب‌های قدر بخشیده بود.

شرکت کنندگان در مراسم ویژه نخستین شب قدر روح و دل خود را در فضای سرشار از معنویت و زلال انوار و برکات این شب با دعای جوشن کبیر طراوات بخشیدند.

همچنین آئین قرآن بر سر نیز در پایان مراسم برگزار شد و مؤمنان به درگاه پروردگار استغفار کردند تا با دعا و تضرع، بر برکات این شب گرانقدر، توشه‌ای بردارند.

همه ساله با فرارسیدن شب‌های قدر مردم نهاوند در تکایا، مساجد و منازل شب‌های قدر را احیا نموده و به عبادت، استغفار و شب زنده داری می‌پردازند.

مراسم امشب در مصلی نهاوند برای اولین بار به صورت زنده از شبکه همدان و شبکه شما پخش شد.

 

دیدگاه شما