تازه های سایت

کد مطلب: 37505
20. ارديبهشت 1398 - 16:43

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: بعد از اجرای برجام آمریکایی ها با همکاری چند کشور اروپایی مدام عهد شکنی کردند و به تعهداتشان عمل نکردند.

وی اظهار داشت: گزارش های متعدد آژانس انرژی هسته ای نشان می دهد که کشور ما تعهداتش را انجام داده است ولی طرف های مقابل به تعهدات پایبند نبودند.

امام جمعه نهاوند افزود: اروپایی ها در موارد متعددی نشان دادند که تابع امریکایی ها هستند و دنباله رو سیاست های انها هستند.

وی بیان داشت: بیانیه چند روز اخیر شورای عالی امنیت ملی و سخنان مسئولان و مهلتی که به اروپایی ها داده شد تا به تعهداتشان در زمینه های مخصوصا بانکی و مالی عمل کنند، اقدام عملی مناسبی بود.

وی ادامه داد: بعد از یک سال مدارا با اروپا شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گرفت تا تعهدات برجامی را کاهش دهد تا در مدت ۶۰ روز اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل کردند دوباره به شرایط برجام برگردند وگرنه ایران تصمیمات جدیدی حواهد گرفت.

امام جمعه نهاوند گفت: اروپایی ها به تصمیم کشورمان اعتراض کردند و کسانی که از ناراحتی اروپایی ها میترسند مشکل از خودشان است و انهایی میترسند که منافعی دارند وگرنه مردم حتی از آمریکا که ارباب اروپایی ها است نمیترسند.

مغیثی گفت: این اقدام باعث میشود تا اروپایی ها متوجه شوند که اگر اقدام عملی انجام ندهند در مراحل بعدی کشورمان اقدامات دیگری انجام خواهد داد و در محدودیت هایی که بر اساس برجام قبول کرده است تجدید نظر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،
گفت: امریکایی ها مدام دم از تهدید می زنند در حالی که در عرصه عمل خودشان بهتر از توانمندی ها و اقتدار نیروهای مسلح ما خبر دارند و میدانند که در صورتی که اقدامی از انها سر بزند با پاسخ کوبنده کشورمان مواجه خواهند شد.

دیدگاه شما