تازه های سایت

کد مطلب: 37381
4. ارديبهشت 1398 - 21:57
پرسپولیس و استقلال در گروه‌های D و C لیگ قهرمانان آسیا در صورت صعود به دور یک هشتم نهایی شاید در تابستان مقابل هم به میدان بروند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – در حالی که عدم حضور تیم استقلال در دیدار سوپر جام فصل ۹۷-۹۶ باعث شد تا علاقمندان تماشای دربی نتوانند در تابستان سال ۱۳۹۷ به تماشای این دیدار جذاب و پرحاشیه بنشینند ولی برنامه ریزی های پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی این احتمال را زیاد کرده که این دو تیم در تابستان ۱۳۹۸ به جای یک مسابقه ۴ بار مقابل یکدیگر به میدان بروند!

*۲ دربی در لیگ قهرمانان!

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دو گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا در صورت صعود به مصاف تیم اول یا دوم گروه مقابل خود باید بروند. این دو تیم که وضعیت مناسبی در گروه خود ندارند برای صعود نیازمند پیروزی در دو بازی باقیمانده خود هستند.

در صورتی که یکی از این دو تیم در گروه خود صدرنشین شده و تیم دیگر دومی گروه مقابل را از آن خود کند در دور یک هشتم نهایی باید دو دیدار رفت و برگشت را رودرروی هم برگزار کنند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ در این دوره در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

*دربی سوپر جام ۹۸-۹۷!

در حالی که استقلال از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفته اگر پرسپولیس بتواند از سد سپاهان (در نیمه نهایی) و سپس داماش گیلان در فینال عبور کند به عنوان قهرمان جام حذفی باید با تیم اول لیگ برتر دیدار کند. اگر همین تیم در لیگ برتر و در دیدارهای دشوار پیش رو نتواند قهرمانی لیگ را بدست بیاورد و استقلال با روند رو به رشدش کاری کارستان کرده و قهرمان این دوره از لیگ برتر (هجدهم) شود (که بعید نیست) سوپر جام باید بین این دو تیم برگزار شود. حتی اگر پرسپولیس در لیگ برتر هم قهرمان شود که این احتمال نیز زیاد است در صورت نایب قهرمانی استقلال در لیگ هجدهم، باز این تیم به مصاف قهرمان جام حذفی خواهد رفت.

*دربی دور رفت!

در شرایطی که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کره امسال لیگ زودتر از دور قبل شروع می‌شود این احتمال نیز وجود دارد تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر مقابل هم به میدان بروند. فصل قبل لیگ از پنجم مرداد ماه شروع شد ولی به نظر می‌رسد این دوره از اواخر تیرماه استارت بخورد. با این شرایط و تحقق ۳ دربی قبلی چهارمین دربی تابستانی هم در مرداد یا شهریور ماه تابستان امسال برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما