تازه های سایت

کد مطلب: 37368
3. ارديبهشت 1398 - 8:38
دادستانی نهاوند با صدور اطلاعیه ای به کلیه دارندگان سلاح گرم غیرمجاز و سلاح سرد به مدت یک هفته فرصت داد تا نسبت به تحویل سلاح خود به نزدیکترین یگان انتظامی محل اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دادستانی شهرستان نهاوند در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به پرونده های قضایی اخیر پیرامون منازعات و درگیریهای منتهی به جرح و قتل در شهرستان مقرر میگردد:

1- به کلیه دارندگان سلاح گرم غیرمجاز و سلاح سرد اعم از قمه، قداره، شمشیر و نظایر آن به مدت یک هفته فرصت داده میشود تا نسبت به تحویل سلاح خود به نزدیکترین یگان انتظامی محل اقدام نمایند، در غیراینصورت مامورین انتظامی مکلفند ضمن شناسایی اشخاص مذکور در صورت ملاحظه بزه مشهود (حاملین، دارندگان و بکارگیرندگان) نسبت به دستگیری مرتکبین اقدام نمایند و در موارد غیر مشهود با دستور قضایی اقدام مقتضی جهت کشف سلاح و دستگیری متهم صورت گیرد. اقدام مشابه درخصوص اشخاص دارای سلاح مجاز که از آن در منازعات بکارگیری نمایند، جاری خواهد بود.

2- در صورتی که بکارگیری سلاح از سوی مرتکب جنبه عمومی داشته و به قصد جان و مال یا ارعاب مردم صورت گیرد و منتهی به ناامنی در جامعه گردد، مشارالیه به عنوان «محارب» شناخته خواهد شد.

3- مامورین انتظامی در صورت نیاز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، جهت دستگیری مرتکبین اقدام خواهند نمود و مامورین مکلفند با حضور فوری در محل، نسبت به دستگیری کلیه افراد دخیل در نزاع اعم از معاونین و مباشرین اقدام نمایند. هر گونه منازعه با استفاده از هر نوع سلاح با مجازات اشد قانونی همراه خواهد بود.

4- شهروندان گرامی نیز به محض مشاهده یا اطلاع از موارد ذکر شده، سریعاً به مراجع اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی گزارش فرمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما