تازه های سایت

کد مطلب: 37361
2. ارديبهشت 1398 - 8:20
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۷ میلیارد تومان اعتبار ویژه ساخت سد گرین در لایحه بودجه ۹۸ لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در جلسه بررسی روند ساخت سد گرین نهاوند با حضور در محل کارگاه این سد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی (عج) و همچنین تبریک روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: امروز کشور در بحث سیلاب خسارات زیادی را متحمل شده که خوشبختانه با ورود همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های نظامی این مشکلات بر مردم سیل‌زده هموارتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان نهاوند در بحث بارش‌های اخیر رکورددار جهانی، کشوری و استانی با بارش ۱۶۰ میلی‌متر در ۲۴ ساعت بود، گفت: با آمادگی‌هایی که پیش از بحران از طرف مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت این خسارات در نهاوند به حداقل رسید اما بازهم با این وجود طبق آخرین آمار ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های راه، منازل مسکونی و کشاورزی شهرستان وارد شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث خسارات جانی تنها یک کودک براثر بی‌احتیاطی دچار خفگی شد، گفت: درمجموع خسارات با توجه به حجم بارش‌ها و آمادگی موجود زیاد نیست اما درعین‌حال از مسئولین کشوری خواسته‌ایم تا موضوع جبران خسارت سیل‌زدگان شهرستان در بحث کشاورزی، منازل مسکونی و زیرساخت‌های راه را در دستور کار بگذارند.

وی ادامه داد: در بحث احیا سد گرین که طی ۳ سال اخیر در دستور کار قرار گرفت برخی با نگاه‌های خاص عنوان می‌کردند که ساخت سد به چه درد می‌خورد و یا اینکه نیازی نیست، اما امروز با توجه به وجود بحران سیلاب در کشور و با توجه به اینکه سرچشمه رود گاماسیاب از سراب گاماسیاب نهاوند است این نیاز بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه ساخت سد گرین همچنان که در مطالعات آن آمده است با جنبه گردشگری هیچ‌گونه منافاتی ندارد، گفت: دولت برای سال ۹۸ برای پروژه سد گرین تنها ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که از مجلس انجام شد این اعتبار به ۱۷ میلیارد تومان افزایش و تخصیص یافت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموع اعتبار این پروژه ۱۷۰ میلیارد تومان است اما مزیت و ویژگی این سد در راستای تسریع در ساخت آن در نظر گرفته‌شده است اختصاص اعتباری بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی داخلی و خارجی در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان جهت تأمین آب شرب سالم و تصفیه‌شده برای ۲۳ روستا در حال ساخت است.

علی یاراحمدی مشاوره پروژه ساخت سد گرین، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد نیروهای مشغول در سد گرین نهاوند از شهرستان تأمین می‌شوند اما در تابستان که شرایط جوی مساعدتر است به ۴۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: پس از ساخت و بهره‌برداری از سد گرین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر نیروی متخصص و خدماتی در شبکه توزیع و تأسیسات آن مشغول به کار می‌شوند.

دیدگاه شما