تازه های سایت

کد مطلب: 37351
1. ارديبهشت 1398 - 0:59
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ظرفیت‌های سه قوا باید در اختیار تولید قرار بگیرد تا تولید در کشور رونق بگیرد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری سال 98 به عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شد و در واقع هدف مقام معظم رهبری از این نام‌گذاری یعنی همه ظرفیت‌های سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید در اختیار تولید قرار بگیرند تا تولید در کشور رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: استقلال هر کشوری در سایه عدم وابستگی به کشورهای دیگر است و البته عدم وابستگی به معنای عدم ارتباط و‌ قطع صادرات و واردات با سایر کشورها نیست.

بهرام‌نیا افزود: رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و با نگاه برون‌گراست و ما باید تلاش کنیم که با رونق گرفتن تولید در داخل کشور روی پای خودمان بایستیم.

وی عنوان کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی و نیروی انسانی در کشور در راستای رونق تولید گام برداریم و تلاش کنیم که‌ظرفیت‌های بالقوه کشور را به بالفعل تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در صورتی که ظرفیت‌های بالقوه در کشور به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شوند و تولید داخلی در کشور رونق بگیرد ما می‌توانیم در مقابل تکانه‌های اقتصادی که حتی در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز بعضا باعث فروریختگی اقتصادی کشورها می‌شود در امان باشیم.

بهرام‌نیا تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و رونق تولید در کشور باعث قوی شدن اقتصاد و پویایی اقتصادی در کشور می‌شود و هم به تبع آن باعث ایجاد اشتغال و بهبود معیشت در کشور شود.

وی با بیان اینکه همه ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهیم، گفت: سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید ظرفیت‌هایشان را در راستای رونق تولید به کار بگیرند.

بهرام‌نیا اظهار داشت: در این راستا قوه مقننه می‌تواند خلاها و موانع قانونی که بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاران قرار دارد را برطرف کند.

وی تصریح کرد: همچنین قوه قضائیه می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاران را تامین کند و قوه مجریه نیز می‌تواند در راستای همراهی با سرمایه‌گذاران قوانینی را در کشور ساری و جاری کند.

بهرام‌نیا افزود: قوه مجریه می‌تواند با اجرای قوانینی از جمله قرار دادن تسهیلات کم بهره در اختیار بخش خصوصی و کارگاه‌های تولیدی، تعدیل و یا برداشتن عوارض گمرکی در بخش صادرات، برداشتن موانع موجود بر سر راه صادرات، کاهش مالیات و غیره کمک بسیار زیادی به رونق تولید انجام دهد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک‌ها نیز در رونق تولید در کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند و با دادن تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران، تولید‌کنندگان و کارگاه‌های تولیدی می‌توانند چرخ صنعت و تولید را در کشور را به حرکت در آوردند.

وی عنوان کرد: استقلال و عزت کشور ما در سایه رونق و افزایش تولید داخلی، افزایش صادرات و کاهش واردات است و همچنین باید در این چرخه از خام فروشی جلوگیری کنیم و در این راستا نیز زنجیره ارزش افزوده باید حفظ شود.

دیدگاه شما