تازه های سایت

کد مطلب: 37322
28. فروردين 1398 - 13:23
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش باد تا اواخر وقت امروز ادامه دارد و روز پنجشنبه از شدت آن کاسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان، سرعت باد را 60 کیلومتر بر ساعت ثبت کرد، افزود: سرعت باد در نقاط مختلف و در مسافت کوتاه متفاوت است و ممکن است در برخی از نقاط شهری سرعت وزش باد به 85 کیلومتر در ساعت نیز رسیده باشد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در نهاوند به 75 کیلومتر در ساعت رسید، اظهار داشت: وزش باد تا اواخر وقت امروز ادامه دارد و روز پنجشنبه از شدت آن کاسته می شود.

باقری شکیب با اشاره به فعالیت سامانه ضعیف بارشی در استان، ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال رگبار پراکنده و بارش موقت باران، رعد و برق و ریزش تگرگ وجود دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه روز پنجشنبه و جمعه فعال است و روز شنبه به طور کامل از شرق استان خارج می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه دمای روزانه استان کاهش می یابد.

وی افزود: نهاوند با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قهاوند و رزن با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک ترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده اند.

باقری شکیب گفت: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای همدان هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر 19 درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

دیدگاه شما