تازه های سایت

کد مطلب: 37222
15. فروردين 1398 - 11:08
فرمانده سپاه نهاوند گفت: با توجه به وضعیت سیلاب در شهرستان نهاوند قرارگاه مقابله با بحران در سپاه این شهرستان تشکیل شد و 750 نفر از بسیجیان و مجموعه سپاه به امدادرسانی در مناطق سیل‌زده پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از روزهای قبل با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی و وقوع سیل در شهرستان نهاوند از طرف سپاه شهرستان تمهیداتی اندیشه شد و نیروها های بسیجی را پای‌کار آوردیم.

وی اظهار داشت: با برگزاری جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرارگاه مقابله با بحران را در ناحیه فعال کردیم و همه حوزه‌ها و پایگاه‌ها در آماده‌باش بودند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در این قرارگاه 750 نفر از همکاران و بسیجیان شهرستان در راستای مقابله با خسارات احتمالی و وضعیت سیل چند روز اخیر به‌کارگیری شدند.

وی بیان داشت: بسیجیان همواره در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند و در روزهای اخیر در 3 شیفت به‌صورت 24 ساعته در حال آماده‌باش و خدمت‌رسانی بودند.

مرادی بابیان اینکه مجموعه سپاه اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: کمک به تخلیه منازل و سیلاب خانه‌ها، کمک به افراد در سیل مانده، اسکان اضطراری، تأمین امنیت و بستن مسیرهایی که به خاطر وقوع سیلاب امکان تردد نبود ازجمله این اقدامات بود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و توجیه مردم در مناطق مختلف شهر و انتقال مشکلات و کمبودها به مسئولان شهرستان نهاوند از دیگر اقداماتی است که توسط بسیجیان انجام‌شده است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: به‌کارگیری 15 دستگاه خودروی تاکتیکی در مناطق مختلف شهرستان به‌صورت 24 ساعته برای کمک به مردم سیل‌زده از دیگر فعالیت‌های سپاه شهرستان بوده است.

وی با اشاره به هماهنگی و همدلی مسئولان برای کمک به مردم گفت: حوزه‌ها، پایگاه‌ها و سپاه ناحیه نهاوند در این روزها در کنار دیگر گروه‌های امدادی و اجرایی بودند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

مرادی بیان داشت: با توجه به حساسیت کمک‌رسانی به مردم به گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی (ع) آماده‌باش داده شد تا در صورت بحرانی شدن وضعیت به کمک مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وامدادی بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با مساعد شدن هوا در راستای کمک به مردم و رفع تخریب‌ها و بازسازی منازل از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: حدود 70 گروه جهادی داریم که با فراخوان آن‌ها در روزهای آینده آن‌ها را به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما