تازه های سایت

کد مطلب: 37147
5. فروردين 1398 - 16:57
معاون فرماندار نهاوند گفت: با شروع بارندگی ها از دو روز گذشته همه دهیاران در آماده باش کامل و مرخصی همه مدیران شهرستان نهاوند لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی جلالوند، معاون فرماندار نهاوند در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند افزود: همه سالن های ورزشی، حسینه و مساجد در آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل مردم در آن اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اخطاریه هواشناسی کلیه مرخصی های مدیران تا اطلاع ثانوی لغو و همه اعضای مدیریت بحران تا پایان بارندگیها در آماده باش کامل میباشند همچنین از ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

جلالوند اظهارداشت: امور آب و جهاد کشاورزی با همکاری شهرداری با کمک بخش خصوصی دهانه پل ها و نقاط حادثه خیز رودخانه ها را شناسایی و رفع خطر کردند.

این مسئول بیان کرد: هلال احمر نیز ضمن کمک به رانندگان در برف مانده در گردنه گاماسیاب سالن های ورزشی که برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است را مورد بازدید و تجهیز قرار داد.

معاون فرماندارخاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کوهستانهای اطراف نهاوند پر از برف است و ادامه بارشها ممکن است باعث آب شدن برف ها شود و موجب جاری شدن سیلاب شود بر همین اساس همه ادارات و اعضای ستاد بحران برای کمک به مردم باید در حال آماده باش کامل باشند.

وی بیان کرد: رودخانه گاماسیاب یکی از سرچشمه های اصلی کرخه و کارون می باشد که از استانهای کرمانشاه و لرستان عبور می کند و در موقع بارندگی های شدید و ذوب شدن برف هاخسارت زیادی را وارد می کند که در حال حاضر این رودانه پرآب شده است.

جلالوند با اشاره به قطعی برق بعضی از مناطق در نهاوند گفت: توسط چند تیم عملیاتی مشکل قطعی برق رفع شد و چند روستا نیز دوچار آب گرفتگی شده اند که نیروهای امدادی در حال کمک به مردم هستند.

معاون فرماندار نهاوند یاد اور شد: تا این ساعت فقط بالا آمدن رودخانه گاماسیاب نهاوند که از کنار روستای فیازمان می گذرد و همچنین بازگشایی مسیل کانال داخل شهر گیان برای تسهیل درعبور آب باران گزارش شده است.

وی افزود: ۳ دستگاه بیل مکانیکی در فیروزان، برزول و گیان آماده خدمات رسانی است، همچنین آموزش و پرورش نهاوند تمامی سالن های ورزشی مدارس را گرم نگه داشته است تا در شرایط اضطرار اقدام به اسکان سیل زدگان کند.

دیدگاه شما