تازه های سایت

کد مطلب: 37034
20. اسفند 1397 - 8:53
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در اسفندماه امسال در چهار مرحله 22 هزار و 500 اصله نهال پسته یارانه‌دار بین باغداران توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نهاوند در راستای ترویج استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر در اسفندماه سال جاری طی چهار مرحله اقدام به توزیع 22 هزار و 500 اصله نهال پسته یارانه‌دار بین باغداران این شهرستان کرده است.

وی افزود: تعداد محدودی نهال یارانه‌دار گردوی پیوندی چندلر پرورش یافته در فضای باز(غیر گلخانه‌ای) و مناسب آب و هوای سردسیر برای عرضه به متقاضیان آماده توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: با توجه با ارزش اقتصادی پسته در بازار ایران و جهان و به منظور افزایش درآمد باغداران، مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند توجه ویژه‌ای به کشت پسته دارد.

وی با اشاره به توزیع 7 هزار و  500 اصله نهال  پسته بین بهره‌برداران در نهاوند گفت: خوشبختانه امسال نیز مانند سال‌های گذشته اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان اقدام به توزیع 7 هزار و 500 اصله نهال پسته  یارانه‌دار در مرحله نخست بین بهره‌برداران و متقاضیان این حوزه کرده است.

خردمند خاطرنشان کرد: با عقد قرارداد با شرکت متخصص در امر پیوند از استان کرمان برای پیوندزنی در باغات پسته  قدیمی این شهرستان امیدواریم طی سال‌های آینده باغات نهاوند به عنوان باغات تهیه پیوندک و ترویج کشت پسته مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اعزام گروهی از کشاورزان نهاوند به کارگاه آموزشی کشت پسته در ملایر یادآور شد: اداره بهبود تولیدات گیاهی نهاوند در ادامه ترویج استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر در مرحله دوم در تاریخ 6 اسفند 97 اقدام به توزیع 5 هزار اصله نهال پسته یارانه‌دار بین بهره‌برداران این حوزه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما