تازه های سایت

کد مطلب: 37016
18. اسفند 1397 - 0:17
مراسم کلنگ زنی مجتمع سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نهاوند با حضور معاون وزیر کشاورزی، نماینده، فرماندار و مسئولین شهرستان در حالی برگزار شد که این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراسم کلنگ‌زنی با حضور کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی، حسن بهرام‌نیا نماینده نهاوند در مجلس  و رضا قیاسی مشاور اقتصادی استانداری همدان به همراه تعدادی از مسئولان استانی و محلی مراسم کلنگ‌زنی مجتمع سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نهاوند برگزار شد که این کلنگ‌زنی به دلیل وجود مشکلاتی در مورد زمین این پروژه و حضور اهالی روستای قشلاق نهاوند در این مکان، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

وجود معارض برای اراضی این پروژه سبب ایجاد حاشیه‌هایی در این مراسم شد و باعث شد مراسم کلنگ‌زنی با تأخیر انجم شود.

برخی اهالی روستای قشلاق دهفول که در نزدیکی محل این پروژه در فاصله شهرک صنعتی ساکن هستند، ادعای مالکیت این زمین را دارند و مانع اجرای آئین کلنگ‌زنی شدند.

با وساطت نماینده، فرماندار، امام‌جمعه، فرماندهی نیروی انتظامی و گفت‌وگو با معارضین و اهالی روستا کلنگ این پروژه به احترام حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مشروط به اینکه بعد از کلنگ‌زنی مسئولان شهرستان با برگزاری جلساتی حق ‌و حقوق اهالی را  لحاظ کنند و رأی مراجع قضایی در یک مدت‌ زمان مشخص ‌شده در مورد این زمین ملاک واقع شود.

مشاور استاندار همدان در مورد زمین محل احداث کارخانه صنایع تبدیلی گفت: این زمین‌ها از اراضی ملی است و سند هم دارد و هیچ مشکل و مانعی برای فعالیت سرمایه‌گذار وجود ندارد.

رضا قیاسی اظهار داشت: وجود صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند با وجود تولیدات باغی انبوه یک ضرورت مهم به شمار می‌آید و ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم برای تحقق این ضرورت می‌تواند مرهمی بر زخم کشاورزان و باغدارانی باشد که محصولاتشان را در خلأ صنایع فرآوری، خام‌فروشی کرده و ثمره رنجشان به دست دلال‌ها به باد می‌رود.

به هر صورت کلنگ این پروژه با تغییر زمین با حضور معاون وزیر مشروط به زمین زده شد تا وضعیت زمین اصلی مشخص شود.

این طرح در دو فاز شامل فاز اول، ایجاد سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره همراه با بسته‌بندی میوه‌جات، تولید کنسانتره و پودر میوه با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و فاز دوم با تولید انواع آبمیوه کلنگ‌زنی شد.

طبق گفته مسئولان این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هکتار با اعتبار بخش خصوصی در مدت دو سال ساخته می‌شود و برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

سرمایه‌گذار این طرح بخش خصوصی و فردی است که اصالتاً نهاوندی و مقیم کانادا است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما