تازه های سایت

کد مطلب: 36991
14. اسفند 1397 - 14:56
فرمانده سپاه نهاوند گفت: باید تلاش کنیم فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را همگانی کنیم و همه در برابر این فریضه مهم احساس مسئولیت کنیم تا مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه حل شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ حسن مرادی در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند گفت: اگر در جامعه‌ای مردم در مقابل منکرات همه تذکر دادند و احساس مسئولیت داشته باشند قطعاً اثرگذار است.

وی اظهار داشت: دشمنان با فعالیت‌های ضد اسلامی و ضد دینی درصدد کمرنگ کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه هستند که باید هوشیارانه مراقب این اقدامات دشمن باشیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: نهادینه‌سازی همه‌جانبه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و احساس مسئولیت در قبال این فریضه آثار و برکات فردی و اجتماعی در جامعه دارد.

وی گفت: از همه اعضای ستا امربه‌معروف شهرستان و همه‌کسانی که مسئولیت دارد درخواست داریم در مورد فریضه عظیم و مهم امربه‌معروف اقدامات لازم را انجام دهند و در این راه تلاش کنند.

مرادی اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف از جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار است و انجام آن و همگانی کردن این فریضه باعث کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک تکلیف اجتماعی و یک وظیفه همگانی است و همه باید در راستای نهادینه کردن این امر تلاش کنند چون در جامعه‌ای که گناه و منکر رواج یافت آن جامعه به سعادت نخواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به نقشه‌های دشمنان برای گمراه کردن جوانان و به تباهی کشاندن آن‌ها نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در نجات جوانان بسیار مهم و اثرگذار است و دراین‌بین نقش خانواده‌ها تعیین‌کننده است.

جعفر شهبازی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاون نظامی و قضایی ستاد احیای امربه‌معروف استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر در جامعه همه در قبال امربه‌معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند بسیاری از مشکلات و منکرات از جامعه حذف می‌شود.

وی با اشاره به عواقب ترک امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: اگر این فریضه فراموش شود و در جامعه کمرنگ شود، گناه و منکر فراگیر می‌شود و مشکلات اخلاقی بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان افزود: باید به شرایط و اصول امربه‌معروف توجه شود و بیشتر به ترویج معروفات بپردازیم تا در جامعه الگوسازی شود.

وی اظهار داشت: تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات می‌تواند راه گشا باشد و اگر این شورا به وظایف خود به‌خوبی عمل کند مشکلات بسیار زیادی در ادارات حل می‌شود.

شهبازی بابیان اینکه بهترین معروف در ادارات تکریم ارباب‌رجوع و انجام دادن کار مردم است، گفت: شوراهای امربه‌معروف باسیاست گذاری‌هایی که دارند می‌توانند راه گشا باشند چون ظرفیت بسیار خوبی هستند.

وی افزود: باید معروفات را بشناسیم و سعی کنیم معروفات را ترویج دهیم و این کار بسیار مهم است. مثلاً در ادارات و نهادها که معروفات خوبی می‌بینیم باید آن را ترویج دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی در جامعه اجرا شود آن جامعه به سمت رشد معنوی حرکت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: نقش خانواده در تربیت نسل جوان و همگانی کردن امربه‌معروف بسیار مهم و اثرگذار است و والدین باید با همکاری با فرزندان نسبت به این مهم اقدام کنند.

دیدگاه شما