تازه های سایت

کد مطلب: 36937
8. اسفند 1397 - 8:44
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی از اواخر امشب / سه شنبه / از سمت غرب وارد همدان می شود و به صورت بارش باران و ریزش برف آسمان این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید محسن موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آسمان استان تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران و ریزش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل استقرار سیستم کم فشار بر روی دریای خزر، در برخی از ساعات، وزش باد شدید در استان آغاز می شود اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه، دمای کمینه (صبحگاهی) استان افزایش و دمای بیشینه (روزانه) کاهش می یابد.

موسوی عنوان کرد: به موجب فعالیت این سامانه و به دلیل بارش های رگباری، احتمال آب گرفتگی معابر و همچنین اخلال در محورهای ارتباطی استان پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: نهاوند با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و بهار با 6 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهر استان به ثبت رسیدند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

انتهای پیام /

دیدگاه شما