تازه های سایت

کد مطلب: 36920
6. اسفند 1397 - 5:20
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: دو نفر از عاملان تلف شدن دو قلاده از وحوش شهرستان نهاوند به دادگاه معرفی و برای آنها پرونده تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته فردی در یکی از روستاهای شهرستان اقدام به کشتن یک قلاده گرگ کرده بود که توسط ماموران حفاظت از محیط زیست این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای مطالبه 40 میلیون ریال خسارت به دادکاه حقوقی معرفی شد.

وی گفت: دومین پرونده‌ای که به همراه فرد متخلف به دادگاه معرفی شد مربوط به فردی است که اقدام به کشتن یک قلاده کفتار کرده بود که مطابق قانون این فرد نیز باید 40 میلیون ریال خسارت پرداخت کند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند در ادامه مطالبه خسارت از کسانی که به حیات وحش ضرر و زیان می‌زنند را مطابق با قانون شورای عالی محیط زیست عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی محیط زیست حمایت و حفاظت از حیات وحش بر عهده سازمان محیط زیست بوده و متخلفان مطابق رای دادگاه باید اقدام به پرداخت خسارت کنند.

وی گفت: در حال حاضر این دو پرونده در دادگاه نهاوند در حال بررسی است و به زودی رأی لازم درباره آن صادر می‌شود.

نجاری در ادامه گفت: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مهم زیست‌محیطی استان با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است که یکی از مناطق مهم آن به لحاظ زیست‌محیطی منطقه حفاظت شده ملوسان است.

وی افزود: به منظور حفاظت از گونه‌های جانوری اخیراً منطقه گرین به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شده که این تصمیم می‌تواند تنوع گونه‌ای جانوری را در این منطقه بکر احیا کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما