تازه های سایت

کد مطلب: 36758
18. بهمن 1397 - 15:22
آیین رونمایی از مستند « آن 6 نفر» با حضور مدیر کل صدا و سیمای همدان و مسؤولان شهرستان در جمع خانواده‌های این شهدای انقلاب انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در آیین رونمایی از مستند « آن 6 نفر» با حضور مدیر کل صدا و سیمای همدان و مسؤولان شهرستان در جمع خانواده‌های این شهدای انقلاب اظهار کرد: مردم نهاوند قبل از پیروزی انقلاب در مبارزات حضوری فعالی داشتند که ‌مصداق آن گروه انقلابی ابوذر است.

وی افزود: شهر انقلابی نهاوند به عنوان اولین شهری که مجسمه شاه ملعون را به زیر کشید نشان داد همیشه در مبارزه با ظلم پیشتاز هستند.

فرماندار نهاوند گفت: 6 جوان شجاع و رشید نهاوندی با افتخار در سال ۵۲ در سال‌های اوج خفقان با شجاعت گروه ابوذر را تشکیل دادند و به مبارزه پرداختند.

وی با بیان اینکه گروه ابوذر در دل ظلمت و تاریک ستم‌شاهی،نوری به‌ وجود آورد، یادآور شد: مردم نهاوند به ‌گروه ابوذر همیشه افتخار کردند و ادامه‌دهنده راه این شهدا هستند.

در ادامه حسن بهرام‌نیا با اشاره به اینکه پیام این شهدا اعتلای نام انقلاب اسلامی است، افزود: امروز وظیفه همه مسؤولان عمل به وصیت این شهیدان عزیز است.

وی ادامه داد: نقش معلم انقلابی و زحمت‌کش گروه ابوذر یعنی شهید طالبیان در هدایت این‌گروه بی‌بدیل است.

نمانیده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: گروه ابوذر چراغی را در سال ۵۲ برافروختند که شعله‌های این حرکت به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

وی افزود: ۶ جوان انقلابی گروه ابوذر  نهاوند در سال ۵۲ در مقابل تیرهای رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند و آسمانی شدند ولی یاد آنها همیشه در دل‌های مردم نهاوند قرار دارد.

بهرام‌نیا گفت: در طول مبارزات این‌گروه به‌گواه اسناد و مدارک لحظه‌ای  از راه منحرف نشدند و به شایستگی به شهادت رسیدند.

همچنین مهدی دهقان‌نیری یادآور شد: شهرستان نهاوند از سابقه تاریخی و مبارزاتی بسیار پرباری برخوردار است.

وی افزود: در این‌ مستند سعی شده است که زندگی و سختی‌های این‌گروه و شکنجه‌هایی که شده‌اند به تصویر کشیده شود.

مدیرکل صدا و سیما همدان اظهار کرد: این شهدا با سختی و مشکلات زیادی که وجود داشت، مردانه ایستادند و در مقابل شکنجه‌ها مقاومت کردند و در سحرگاه ۳۰ بهمن سال ۵۲ آسمانی شدند.

وی اضافه کرد: مستند « آن ۶ نفر » در مدت  ۵۵ دقیقه توسط صدا و سیمای مرکز همدان تهیه شده و مراحل تحقیق، پیش تولید و ساخت مستند حدود یک سال طول کشیده شده است.

دهقان‌نیری گفت: با تلاش مسؤولان شهرستان باید تلاش کنیم تا سریال و فیلم سینمایی این‌گروه نیز تولید شود.

وی افزود: با‌توجه به اهمیت و اقدامات گروه ابوذر و با توجه به لزوم شناساندن اعضای این گروه به‌ جوانان از مسؤولان درخواست می‌کنیم که این‌ مستند فاخر را در سینمای نهاوند پخش شود.

دیدگاه شما