تازه های سایت

کد مطلب: 36675
10. بهمن 1397 - 7:23
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح «يك ليتر بنزين برای هر ايرانی» خام است که هنوز هم وارد کمیسیون انرژی نشده تا نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود گفت: دولت در لایحه بودجه سال 98 برای بنزین نه افزایش قیمت پیش‌بینی کرده و نه سهمیه‌بندی.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر تصمیمی برای تعیین سهیمه بنزین و چگونگی توزیع آن گذاشته نشده است اظهار کرد: طرحی توسط برخی نمایندگان تهیه شده است به طوری که به  هر نفر در هر خانواده یک لیتر بنزین در روز و ماهیانه 30 لیتر بنزین تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح خام است که هنوز هم وارد کمیسیون انرژی نشده تا نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود گفت: دولت در لایحه بودجه سال 98 برای بنزین نه افزایش قیمت پیش‌بینی کرده و نه سهمیه‌بندی.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه پنهانی که به انرژی داده می‌شود با توجه به شرایط جامعه عادلانه توزیع نمی‌شود اظهار کرد: دهک اول جامعه 19 هزار تومان از یارانه پنهان انرژی استفاده می‌کنند و دهک دهم کشور حدود 193 هزار تومان که این موضوع مصداق بی‌عدالتی است.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح توزیع یارانه را باید در دستور کار قرار دهیم خاطرنشان کرد: شیوه و چگونگی اجرای این اقدام نیاز به تصمیم در کمیسیون انرژی و صحن مجلس دارد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه با تحقق این اتفاق خدمت ارزشمندی به مردم و کشور شده است گفت: این مهم باعث جلوگیری از مصرف بی‌رویه بنزین و قاچاق سوخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باز هم می‌گویم که فعلا سهمیه‌بندی بنزین را در دستور کار قرار ندادیم و هیچ قانون جدیدی توسط دولت اعلام نشده است افزود: قیمت بنزین تغییر نکرده است که به سهمیه بندی برسیم، به طوری که در تمام جایگاه‌های سوخت قیمت بنزین یکسان است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما