تازه های سایت

کد مطلب: 36643
6. بهمن 1397 - 8:48
شهرستان نهاوند دارای ۱۶۸ روستا در قالب ۲۳۴۵۰ خانوار و۲۶۳۷۱ واحد مسکونی و جمعیت روستایی بالغ بر ۸۷۰۰۰ نفر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، درسال جاری این بنیاد جذب اعتبارات ملی و استانی تخصیصی را در قالب ۳۱ پروژه در دستور کار خود قرار داده و پیشرفت فیزیکی مورد نظر تمام پروژه ها را مطابق برنامه زمانبندی به انجام رسانده است.

حوزه های فعالیت بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در روستاها شامل تهیه و اجرای طرحهای هادی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر،صدور اسناد مالکیت و وتملک و واگذاری زمین به افراد واجدالشرایط در روستاها و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به این عزیزان میباشد.

 ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستاها تا سال۹۳ و احداث مسکن شهری در شهر نهاوند برای اقشار کم درآمد نیز از فعالیتهای انجام شده این بنیاد میباشد.

تمامی۱۶۸ روستای شهرستان دارای طرح هادی و تعیین محدوده شده اند.

در حوزه اجرای طرح هادی این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۹۱ روستا را با اعتباری بالغ بر۳۹میلیارد تومان به انجام رسانده که ۵۳ روستای آن به اتمام رسیده و ۳۸ روستا در دست اقدام میباشد.

از۵۳ روستایی که فاز اول به اجرا رسیده فاز دوم ۱۲ روستا نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

درحوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز تا کنون ۱۷۱۰۰ متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانکهای عامل معرفی شده که تاکنون عملیات ساخت۱۵۷۵۵ واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت نموده اند.

لازم به توضیح میباشد اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه تاکنون بالغ بر یکصدوهشتاد و نه میلیاردتومان بوده و خوشبختانه این شهرستان رتبه نخست نوسازی ساختمانهای بتنی در کشور را دارا بوده و هفتاد درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده اند .

در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر نیز تاکنون ۱۱۳۸ فقره تسهیلات نوسازی با اعتباری بالغ بربیست وسه میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت گردیده و ۱۱۰۱ واحد پایان کار خود را دریافت نموده اند.

در حوزه صدور سند نیزتاکنون با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان۲۲۴۰۰ جلد سند مالکیت در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر صادر و تحویل مالکین گردیده واین به معنای سند دار شدن ۹۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی میباشد.

لازم به ذکر است تا سال۱۳۹۳ نیز افتخار ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستاها به این بنیاد محول شده بود که مزار مطهر ۱۹۴ شهید گرانقدر درقالب ۱۶ گلزار روستایی ساماندهی گردید.

در حوزه مسکن شهری ،این بنیاد احداث ۲۸۹ واحد مسکن در شهر نهاوند و تحویل به متقاضیان که عموما اقشار کم درآمد میباشند را نیز در برنامه های تحقق یافته خود دارد.

دیدگاه شما